خبرگزاری کار ایران

افشای جزئیاتی از سرنوشت دیکتاتور لیبی

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۶۴۲

آخرین سفیر لیبی در عربستان قبل از انقلاب این کشور در سال ۲۰۱۱ جزئیاتی از آخرین ساعات زندگی دیکتاتور سابق این کشور را افشا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «محمد القشاط» آخرین سفیر لیبی در عربستان قبل از انقلاب این کشور در سال ۲۰۱۱ جزئیاتی از آخرین لحظات زندگی «معمر القذافی» دیکتاتور سابق این کشور را افشا کرد.

قشاط گفت: «غربی‌ها معتقدند که قذافی عامل بروز مشکلات فراونی برای آنها در آفریقا شد و سیطره فرانسه در غرب آفریقا را ریشه‌کن کرد و این به نفع اروپا نبود». 

وی در ادامه افزود: «ارز آفریقا (دینار طلایی) نیز از جمله مواردی بود که خشم آمریکا را برانگیخت و به خلاص شدن از دست قذافی سوق داد». 

قشاط درباره سرنوشت قذافی گفت: «پس از قطع روابط، ما امکان تماس با او به روش طبیعی را نداشتیم. من طرابلس را ترک کردم و آخرین تماسم با او در ۱۸ آگوست پس از سقوط منطقه مرزی بود. پس از آن تماس من با او به طور کامل قطع شد. من ۲۸ آگوست کشور را ترک کردم و به الجزائر رفتم اما قذافی به منطقه بنی ولید و از آنجا به منطقه سرت رفت». 

وی در ادامه گفت: «روایت‌های فراوانی از قتل او وجود دارد اما من به روایت فرزندان ابوبکر یونس جابر، ‌وزیر دفاع قذافی که همراه بوده و کشته شده استناد می‌کنم که می‌گوید:‌ قذافی و همراهانش در شرق، محل حضور ناتو مورد بمباران شدید قرار گرفتند. حتی شهر سرت کاملا تخریب شد». 

قشاط در ادامه افزود: «خبری که به من رسید اینکه او با شبکه الرأی تماس گرفت و به همین دلیل دستگاه اطلاعات فرانسه مکان اختفای او را پیداکرد».

هنگامیکه زره قذافی حرکت کرد مورد اصابت سه موشک از تانک‌های فرانسه قرار گرفت و او زخمی شد اما به سمت مکانی که در آنجا به قتل رسید، ‌حرکت کرد.  

بر اساس این روایت، معتصم قذافی مجروح بود و به دنبال راه خروجی بودند اما در مسیر بازگشت با مانع سیلاب مواجه شدند و نتوانستند از آن عبور کنند، در نتیجه تحت بمباران خمپاره قرار گرفتند، بعضی از آنها با او کشته شدند و برخی نیز تسلیم شدند.

قشاط در پایان گفت: «برخی به من خبر دادند که او در کوره آهن و فولاد انداخته شد و سپس جسدش به صحرا برده و در آنجا دفن شده است. برخی نیز می‌گویند جسدش به قطر و برخی می‌گویند به دریا انداخته شده است». 

وی تأکید کرد که فقط اهالی «مصراته» از حقیقت سرنوشت قذافی خبر دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز