خبرگزاری کار ایران

قاضی پور:

آقای ظریف چرا در مراسمی حاضر شدید که سران ضدانقلاب در آن حضور داشتند؟

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۶۸۰

نماینده مردم ارومیه در جریان سوال از ظریف عنوان کرد: سران اقلیم کردستان گروهک‌های تروریستی را علیه ایران تجهیز می‌کنند و این گروه علیه جمهوری اسلامی ایران دست به اقدام می‌زنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جلسه سوال از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، با بیان این که آقای ظریف ملت شما را دوست دارد ولی بنده به دلیل عشق به شهدا این سوال را مطرح کردم، گفت: چرا از خود عراقی‌ها پیشی گرفتید؟ این اقلیم بیشترین تلاش را برای رفراندوم انجام داد.

وی ادامه داد: در جریان به خاکسپاری جلال طالبانی رییس جمهور فقید عراق شما به عنوان نماینده ایران به ایشان در حالی ادای احترام کردید که ایشان در پرچم اقلیم کردستان عراق پیچیده شده بود و این در حالی است که بسیاری از شخصیتهای حقوقی به دلیل  پیچیده شدن ایشان در پرچم اقلیم در مراسم ترحیم طالبانی حضور نداشتند. 

وی خاطر نشان کرد: در مراسمی حاضر شدید که افرادی از سران ضد انقلاب در آن حضور داشتند همان افرادی که دستشان به خون مردم ایران و عراق آلوده است. اقلیم کردستان عراق هیچ اقدامی برای برچیده شدن بساط ضدانقلاب نداشته اند. وقتی به مزار شهدای شهرستانهای کشور می روید تعداد زیادی از شهدای مناطق غرب و شمال کشور که توسط ضد انقلاب به شهادت رسیدند به خاک سپرده شده اند. ضدانقلاب با حمایت مالی اقلیم موفق به شهادت رساندن شیرمردان کرد، لر، فارس و ترک شدند. آیا ادای احترام شما کار درستی بود؟

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: آقای وزیر در خصوص ظرفیت درباره سهم ایران در بازار اقتصادی عراق و تاثیر دیپلماتهای ایرانی در افزایش این سهم توضیح دهید، آیا مقایسه سهم ایران از اقتصاد عراق با ترکیه و سایر کشورهای دیگر انجام داده‌اید؟ تابستان امسال ۱۱ نفر از کردهای مریوان توسط اشرار مورد حمایت رهبران اقلیم کرستان به شهادت رسیدند و آنان در این داغ، موثر بودند. عربستان و اسراییل و حکومت اقلیم در بازسازی گروهک‌های تروریستی از اقدامات اقلیم کردستان است.

وی تشریح کرد:  این اقلیم با پول عربستان و سلاح آمریکایی گروهک‌های ضدانقلاب را با محوریت حزب دموکرات بارزانی‌ها بر ضد جمهوری اسلامی ایران تجهیز می‌کند. سران اقلیم کردستان با سفر به عربستان و آمریکا و اسراییل بر علیه جمهوری اسلامی اقداماتی را در حمایت از گروهک‌های ضدانقلاب انجام داده‌اند. آنان با تجهیز گروهک‌های تروریستی به ویژه حزب پاک رسما بر علیه جمهوری اسلامی اقدام می‌کنند. صدور کارت اقامت در اقلیم با معرفی نامه گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب انجام می شود. خاک اقلیم به مامن گروهک‌های تروریستی تبدیل شده است.

نماینده مردم ارومیه با بیان این که  حمایت برخی مسؤولان برای ایجاد قرارگاه جدید و بی‌توجهی سران اقلیم به امنیت خاک جمهوری اسلامی بر ضد ایران انجام شده است، عنوان کرد: آقایان با مسلح کردن تیم های تروریستی درصدد اعزام گروه‌های تروریستی به ایران از طریق اشنویه بود که با چشم بیدار سربازان این مرز و بوم جلوی این اقدام گرفته شد.بنده و همکاران پیگیر این ماجرا خواستار جلوگیری از شهید شدن تعداد زیادی از برادران اهل سنتمان در نوار مرزی هستیم چرا که اقلیم با پول دادن به حزب پاک درصدد ایجاد وحشت و ناامنی در اطراف مرز ایران - عراق هستند. از شما می خواهم محکم و قوی توطئه‌های این اقلیم را در نطفه خفه کنید.

وی خطاب به پزشکیان گفت: با توجه به مسائل امنیتی و قبول آن توسط وزیر امور خارجه از رای گیری سوالم صرفنظر می کنم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز