خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

سوریه با ۴ نوع جنگ درگیر است/ دشمنان در اعتماد به تروریسم و مزدوران شکست خوردند

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۲۲۰

رئیس‌جمهوری سوریه امروز- یکشنبه- تأکید کرد که کشورش همچنان با چهار جنگ نظامی، ‌تحریم، شبکه­‌های اجتماعی و فساد دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه امروز- یکشنبه- با سخنرانی در جمع شوراهای محلی این کشور گفت: «سوریه در حال حاضر با چهار جنگ نظامی، اقتصادی، فساد و رسانه‌­ای مواجه است».

وی گفت: «انتخابات شوراهای محلی مهر تأییدی بر شکست دشمنان بوده است».

اسد با بیان این‌که تعداد مدارک علمی به دلیل گسترش آموزش چندین برابر شده است، گفت که طرح‌ها و پروژ­ه‌های داخلی همگام با طرح­‌های استراتژیک دولت کامل خواهد شد و این به نوبه خود به مفهوم سرمایه گذاری برتر در منابع آبی و نیروهای انسانی است.

رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه گفت که از جمله نکات مثبت قانون جدید اداره محلی، گسترش مشارکت شهروندان با ادارات دولتی در روند تصمیم‌گیری است.

وی افزود: «امروز تروریسم رو به زوال است و با آزادسازی هر وجب از خاک سوریه، هر مزدور و خائن و اجیر شده نیز نابود می‌­شود. برخی خود را به بیگانگان فروختند اما به‌رغم تمام این جنایت­‌ها نتوانستند اهداف حامیان خود را محقق کنند. این وطن مالکان حقیقی دارد نه عده­‌ای دزد... این خاک،‌ مردمی دارد که وطنشان را روح خود می­‌دانند».

اسد تصریح کرد که تنها راه در امان ماندن از گمراهی و جهالت، پیوستن به جریان صلح وتحویل سلاح به دولت است. به فضل وجود نیروهای مسلح و پشتیبانی سربازان و حمایت دوستان و متحدان توانستیم تروریسم را نابود کنیم.

بشار اسد ادامه داد: «عامل اصلی در کندی روند بازگشت آوارگانT مانع‌تراشی کشورهای مسئول در پرونده آنها است، پرونده آوارگان یک سال پیش از آغاز جنگ با هدف خلق رنج انسانی و محکوم کردن دولت سوریه آماده شد. ما برای بازگشت تمام آوارگان و مهاجرانی که از ترس تروریسم منازلشان را ترک کردند، تلاش می‌­کنیم. در سال گذشته توانستیم ده­‌ها هزار نفر از آوارگان را بازگردانیم و به هیچ یک از حامیان تروریسم اجازه ندادیم که از موضوع آوارگان به عنوان برگ برنده خود استفاده کنند».

رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه سخنان خود تاکید کرد که گفت‌وگو امری ضروری است اما بین طرح­‌ها و برنامه‌­هایی که موجب گفت‌وگو شده با برنامه­‌هایی که ایجاد شکاف می‌­کند، تفاوت بسیار است. باید بر موضوعات مشترک و جامع تمرکز شود. اگر قصور و کوتاهی شده باشد، نقد نوعی حالت ضروری است و باید به صورت موضوعی باشد.

اسد در ادامه گفت که شبکه­‌های اجتماعی به طرز چشمگیری در تیره و تار کردن اوضاع کشور نقش بسزایی دارند. این شبکه­‌ها ابزاری بیش نیستند.

وی افزود: «همه ما می­‌دانیم که در حال حاضر در حالت محاصره قرار داریم و باید به صورت مثبت و همکاری با این موضوع برخورد کنیم. ما نباید به اشتباه گمان کنیم که جنگ تمام شده است، هرگز، جنگ تمام نشده و ما همچنان با چهار نوع جنگ نظامی، اقتصادی، رسانه­‌ای و تبلغاتی و جنگ فساد روبه‌رو هستیم. ما با نوع چهارم جنگ یعنی اینترنت روبه‌رو هستیم که به ظاهر در داخل کشور اداره می­‌شود اما به حقیقت پایگاه‌­های خارجی هستند».

اسد ادامه داد: «وضعیت فعلی اقتضا می‌­کند که پس از شکست دشمن نسبت به حمایت از تروریسم و مزدوران آنها محتاط باشیم زیرا آنها به دنبال ایجاد آشوب و ناآرامی در داخل جامعه سوریه هستند. چالش اساسی در حال حاضر تأمین منابع اصلی شهروندان است که بر اثر تحریم متحمل سختی­‌های فراوانی هستند. عملیات سیاسی تا کنون دستاوردی نداشته است چرا که کشورهای حامی تروریسم همچنان بر مانع‌تراشی در مسیر هر نوع عملیات جدید مانند سوچی و آستانه اصرار دارند».

وی خاطرنشان کرد: «قانون اساسی تسلیم سازش نمی‌­شود،‌ ما به کشورهای دشمن اجازه نمی‌­دهیم که از طریق مزدوران دست‌نشانده خود با هر نوع ملیت و تابعیتی اهداف خود را محقق  کنند. سازمان ملل اگر به منشور این سازمان پایند باشد، از ایفای نقش آن استقبال خواهد شد».

اسد افزود که دشمنان در اعتماد به تروریسم و مزدوران شکست خوردند و به مرحله سوم یعنی استفاده از مزدور ترک در مناطق شمالی پناه بردند. اردوغان مزدور کوچک آمریکاست. در حقیقت همین منطقه امن که تحت نظارت طرف ترک است،‌ آنکارا از همان اوایل جنگ به دنبال تاسیس آن بوده است.

وی تاکید کرد که تمام کسانی که با آمریکا شرط می‌بندند، باید بدانند که این کشور از آنها حمایت نخواهد کرد بلکه با آنها مقابله خواهد کرد و این ارتش سوریه است که از آنها حمایت می­‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز