خبرگزاری کار ایران

پایان دیدار نتانیاهو از ورشو با یک رسوائی دیپلماتیک

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۴۳۴

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از ترک کنفرانس بین المللی ورشو درباره خاورمیانه اظهارات تحریک آمیزی را علیه لهستان مطرح کرد که یک رسوائی دیپلماتیک را به دنبال داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس ورشو گفت:‌ «لهستان در جنگ جهانی دوم با نازی‌ها علیه یهود همکاری کرد و هیچ کس را نمی­‌شناسم که به خاطر این سخنان تحت پی گرد قرار گرفته باشد».

این اظهارات نتانیاهو خشم لهستان را برانگیخت و رهبران این کشور را به بررسی امکان انتقال برگزاری نشست گروه ویشه گراد (لهستان، چک، اسلواکی و مجارستان) که قرار است هفته آینده در شهر قدس برگزار شود، به مکان دیگری سوق داد. این در حالی است که وزارت امور خارجه لهستان سفیر رژیم صهیونیستی را برای ارائه توضیح احضار کرد.

اظهارات نتانیاهو به دنبال اختلافات دو طرف در سال گذشته و پس از عدم پذیرش ارتباط لهستان با جرایم جنگی نازی‌­ها توسط ورشو مطرح شده است. تل آویو این اقدام لهستان را فرار از مسئولیت توصیف کرده بود.

وزارت خارجه لهستان پس از دریافت پیامی از سفارت اسرائیل بیانیه­‌ای را منتشر و در آن عنوان کرد که توضیحات طرف اسرائیلی را درباره اظهارات نتانیاهو پذیرفته و دلیل این رسوائی شیطنت رسانه‌ای بوده است.

سفیر اسرائیل نیز در پیامی که پیش از این به نخست‌وزیر لهستان ارسال کرده بود، تأکید کرد که نتانیاهو نگفته است که مردم لهستان علیه یهود مرتکب جنایت شده­‌اند (قانون لهستان اجازه استفاده از این ساختار را نمی­‌دهد) بلکه او گفت که لهستانی­‌ها با نازی­‌ها همکاری کردند».

محافل اسرائیل از نتانیاهو به دلیل آنچه که عذرخواهی مجدد از لهستان توصیف می‌­کنند،‌ انتقاد کردند و به عکس وظیفه ورشو دانستند که از یهود به دلیل آنچه در جنگ جهانی گذشت، عذرخواهی کند.  

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز