خبرگزاری کار ایران

ابراز تاسف ریاض از قرار گرفتن در فهرست سیاه پول‌شویی اروپا

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۹۳۳

وزیر اقتصاد عربستان با براز تاسف از قرار گرفتن این کشور در فهرست سیاه پول‌شویی اروپا گفت که مبارزه با پول‌شویی و حمایت مالی از تروریسم اولویتی استراتژیک برای ریاض است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه عرب نیوز، عربستان سعودی از تصمیم کمیسیون اروپا مبنی بر قرار گرفتن این کشور در فهرست سیاه این اتحادیه در زمینه کشورهای حامی تروریسم ابراز تاسف کرد. مقام‌های سعودی همچنین عنوان کردند که این کشور تلاش‌های بسیاری برای مبارزه با جرایم پول‌شویی و حمایت از تروریسم صورت داده است. 

مقام‌های سعودی در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی این کشور آن را منتشر کرد، عنوان کردند: «پادشاهی عربستان مراتب تاسف خود را از این‌که ریاض در تاریخ ۱۳ فوریه سال ۲۰۱۹ در فهرست سیاه پول‌شویی اتحادیه اروپا قرار گرفته ابراز می‌کند. این در حالی است که پادشاهی عربستان قوانین و آیین‌نامه‌های متعددی را برای مبارزه با پول‌شویی و حمایت از تروریسم به تصویب رسانده تا از خطرات برآمده از این جرایم بکاهد.»

در این بیانیه همچنین آمده است که پادشاهی عربستان متعهد است که به تلاش‌های جهانی برای مبارزه با پول‌شویی و حمایت مالی از تروریسم بپیوندد و در این راستا با شرکای بین‌المللی خود همکاری می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «عربستان سعودی که نقشی کلیدی در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش دارد، به همراه ایتالیا و ایالات متحده سازوکاری را برای مبارزه با تامین مالی این گروه تروریستی به راه انداخته است.»

مقام‌های ریاض همچنین عنوان کردند: «گزارش ارزیابی مشترک عربستان سعودی که گروه ویژه اقدام مالی آن را در سپتامبر ۲۰۱۸ منتشر کرد، از تعهد این کشور به پیشنهادهای این سازمان تقدیر کرده است. گزارش گروه ویژه اقدام مالی عنوان کرده بود که اقدامات پیشگیرانه پادشاهی عربستان علیه پول‌شویی و تامین مالی تروریسم قدرتمند و جدی است.»

در این بیانیه همچنین آمده است که پادشاهی عربستان چارچوبی قانونی برای مبارزه با تحریم‌های مالی سازمان ملل در دستور کار دارد. 

«محمد الجدعان»، وزیر اقتصاد عربستان، گفت: «تعهد عربستان به مبارزه با پول‌شویی و حمایت مالی از تروریسم اولویتی استراتژیک برای ماست و ما همچنان به توسعه و بهبود چارچوب‌های لازم برای رسیدن به این امر ادامه می‌دهیم.»

وی افزود: «بیانیه کمیسیون اروپا مبنی بر قرار گرفتن عربستان در فهرست سیاه پول‌شویی و حمایت مالی از تروریسم باید پیش از اجرایی شدن در پارلمان اروپا تایید شود.»

وزیر اقتصاد عربستان گفت که این کشور همچنان در گفت‌وگو با شرکای خود در اتحادیه اروپا است تا تلاش‌ها برای مبارزه با جریان «پول کثیف» را تقویت کند و بهبود بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز