خبرگزاری کار ایران

سناتور آمریکایی:

عملکرد بن سلمان، امیدها به چشم‌انداز اصلاحات در عربستان را نابود کرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۳۴۷

سناتور دموکرات آمریکایی تأکید کرد که امیدها به اصلاح اجتماعی در عربستان سعودی با خشونت‌های اعمال شده به دستور ولیعهد این کشور رو به زوال و نابودی می‌رود.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «دیک دیرین» سناتور دموکرات آمریکا در سلسله توئیت‌هایی به دنبال دیدار با «انصاف حیدر» همسر «رائف بدوی» زندانی سیاسی در عربستان نوشت که ادامه حضور بدوی در زندان، قتل عامدانه «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، مجازات زندان و شکنجه نداهای مسالمت‌آمیزی که به تغییر فرا می‌خواند، پیکره امیدها به چشم انداز اصلاحات در  جامعه عربستان را در هم شکسته است.

وی تأکید کرد که اقدام‌های وحشیانه آل سعود در آیندۀ همکاری و فروش اسلحه به ریاض، بازتاب مستقیم خواهد داشت. 

این سناتور ایالت ایلی‌نوی گفت: «متأسفانه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پایان مهلت قانون ماگنیتسکی و عدم ارائه گزارش ویژه از قتل خاشقجی را نادیده گرفته است».

دیرین با اشاره به اینکه مهلت ۱۲۰ روزه اعضای کنگره به دولت ترامپ برای تعیین عاملان اصلی جنایت خاشقجی به پایان رسیده است، تأکید کرد که کاخ سفید از این  قانون تبعیت نمی‌کند.

بسیاری از اعضای کنگره «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را به دست داشتن در جنایت قتل خاشقجی متهم و برای مجازات ریاض از جمله توقف فروش اسلحه و توقف حمایت امریکا از ائتلاف سعودی- اماراتی در یمن فشار اعمال می‌کنند.

در کنگره آمریکا همچنین وضعیت حقوق بشر در عربستان در سایه اتهام‌ها علیه این کشور به دلیل نقض حقوق فعالان مدنی از جمله زنان و بازداشت آنها نیز به شدت مورد انتقاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز