خبرگزاری کار ایران

انتقاد عضو ارشد کنگره از کاخ سفید به دلیل عدم ارائه گزارش قتل خاشقجی

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۱۵۲

عضو ارشد جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از دولت این کشور آن را در ارائه جدیدترین یافته‌های مرتبط با قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی شکست‌خورده توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «مایکل مک‌ کاول» عضو ارشد جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با استناد به نامه‌ای که از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور دریافت کرده از عدم ارائه گزارش درباره قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی ابراز ناراحتی فراوان کرد.

مک کاول روز گذشته- شنبه- گفت: «باید هویت تمام عاملان و شرکت‌کنندگان در این جنایت فجیع مشخص و همگی محاکمه شوند... من از دولت می‌خواهم که فورا به درخواست‌های قانونی پاسخ داده و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کنگره قرار دهد». 

سخنگوی رسمی وزارت خارجه و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از ارائه جزئیات نامه‌ای که مک‌کاول دریافت کرده است، خودداری کردند. 

این در حالی است که کنگره به کاخ سفید برای ارائه گزارشی درباره قتل خاشقجی مهلت داده است.

قانونگذاران به دنبال آن هستند که آیا «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در این جنایت دست داشته است یا خیر. 

دولت ترامپ تا کنون به زمان نهائی پایبند نبوده است اما بنا به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور روز گذشته گزارشی از جدیدترین یافته‌های این پرونده را به کنگره ارائه داده است. 

پس از گذشت بیش از چهار ماه از قتل خاشقجی هنوز مکان جسد وی مشخص نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز