خبرگزاری کار ایران

سرهنگ نیروی زمینی ونزوئلا از مادور اعلام جدائی کرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۱۲۷

یک سرهنگ ونزوئلائی با انتشار فیلمی اعلام کرد که دیگر دولت فعلی را به رسمیت نمی‌شناسد و از این لحظه به بعد از رهبر مخالفان و رئیس‌جمهوری خود خوانده این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «آلبترتو باس خمینیس» سرهنگ نیروی زمینی ارتش ونزوئلا با انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: «من دیگر نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور به رسمیت نمی‌شناسم و خوان گوایدو را به عنوان رئیس دولت انتقالی و فرمانده نیروهای مسلح ملی قبول دارم».

وی افزود: «۹۰ درصد نیروهای مسلح از وضعیت موجود ناراضی هستیم و آنها (نظام مادورو) از ما به عنوان ابزاری برای حفظ قدرت استفاده می‌کنند».

این سرهنگ ونزوئلائی در این نوار ویدیوئی خواستار اجازه برای ورود کمک‌های انسانی آمریکا در مرزهای کلمبیا به این کشور شد که پیش از این مادورو مانع ورود آنها شده بود. 

هفته گذشته نیز «فراچسکو یانیز» ژنرال نیروی هوائی ونزوئلا با انتشار ویدیوئی در شبکه‌های اجتماعی از مادورو اعلام جدائی و از گوایدو حمایت کرد.

در همان روز، نیروی هوایی با انتشار عکسی از این ژنرال ونزوئلائی وی را خائن خطاب کرد.

گوایدو که از حمایت حدود ۴۰ کشور برخوردار است، روز جمعه اعلام کرد که برای هر اقدامی از جمله اجازه مداخله نظامی برای برکناری مادورو از قدرت آماده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز