خبرگزاری کار ایران

نیکلاس مادور: از نشست گروه تماس در اروگوئه استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۵۰۶

رئیس‌جمهوری قانونی ونزوئلا با استقبال از نشست گروه بین‌المللی تماس در اروگوئه بر حمایت مطلق از هر نوع تلاشی برای تسهیل روند گفت‌وگو در این کشور تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور  قانونی ونزوئلا امروز - پنجشنبه- در ایالت زولیا گفت: «از نشست مونته‌ویدئو با کمک دولت‌های مکزیک و اروگوئه و ۱۴ کشور حوزه کارائیب استقبال و بر حمایت مطلق از هر نوع ابتکار عمل مقام‌های ونزوئلا به منظور  تسهیل روند گفت‌وگوها تأکید می‌کنم».

گروه تماس که هماهنگی آن توسط اتحادیه اروپا انجام خواهد شد، برای مدت ۹۰ روز در راستای تقویت درک مشترک و اتخاذ رویکرد هماهنگ بین بازیگران اصلی بین‌المللی در تحولات ونزوئلا تشکیل شده است. 

البته هدف گروه تماس در ابتدای کار انجام وساطت و میانجی‌گری رسمی نیست بلکه حفظ جریان سیاسی است. 

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در این نشست مشارکت می‌کند، مأموریت این نشست را کمک به فراهم کردن شرایط لازم برای آغاز به کار عملیاتی دانست که به ونزوئلا امکان تعیین مسیر آینده از طریق انتخابات جدید را می‌دهد.

تحرکات مذکور به دنبال اقدام «خوان گوایدو» رئیس پارلمان و رهبر مخالفان ونزوئلا برای انتصاب خود به عنوان ریاست‌جمهوری موقت این کشور صورت گرفته است. 

آمریکا و برخی کشورهای اتحادیه اروپا از گوایدو حمایت کرده‌اند اما در مقابل روسیه و چین و برخی کشورهای دیگر مادورو را به عنوان رئیس جمهوری قانونی این کشور به رسمیت می‌شناسند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز