خبرگزاری کار ایران

مامور ویژه سازمان ملل:

گزارش درباره پرونده خاشقجی تا ماه می آینده آماده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۱۱۸

دادستانی کل ترکیه فایل‌­های صوتی مرتبط با جنایت قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی را در اختیار گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور مربوط به اعدام‌های خودسرانه قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، دادستانی کل ترکیه فایل­‌های مرتبط با جنایت قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را در اختیار «اگنس کالامار» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور مربوط به اعدام‌های خودسرانه قرار داد.

این اقدام در راستای مأموریت کالامارد برای تحقیق در پرونده خاشقجی صورت گرفته که با دیدار از ترکیه و دو شهر آنکارا و استانبول شروع شده و تا سوم ماه فوریه آینده ادامه خواهد داشت.

گزارشگر ویژه سازمان ملل اعلام کرد که گزارش درباره قتل خاشقجی تا اوایل ماه می آینده آماده خواهد شد.

وی در این سفر با «عرفان فیدان» دادستان کل ترکیه در چارچوب تحقیقات در پرونده قتل خاشقجی دیداری چهار ساعته و به دور از حضور رسانه‌­ها داشته است.

در این اثنا خروج یکی از افراد هیأت بین‌المللی از کاخ قضائی به همراه چمدان فلزی رنگ توجه رسانه‌­ها را به خود جلب کرد.

کالامارد توضیح داد که در این دیدار اقدام‌های کشورهای مرتبط با این پرونده را در واکنش به قتل خاشقجی و ماهیت و میزان مسئولیت کشورها و افراد ارزیابی خواهد کرد.

برخی منابع وزارت دادگستری ترکیه تأکید کردند که آنکارا با تمام ابزارهای موجود از مأموریت کالامارد حمایت کرده و تسهیلات لازم و نیز اطلاعاتی را که اهمیت آنها پس از ارائه گزارش این گزارشگر بین‌المللی مشخص خواهد شد، در اختیار وی قرار می‌­دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز