خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

ترکیه درباره ایجاد منطقه امن باید با دولت سوریه گفت‌و گو کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۸۰۵

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که ترکیه باید درباره موضوع ایجاد منطقه امن در شمال سوریه با مقام‌های این کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب در رباط گفت: «در حوزه مباحث جاری درباره ایجاد منطقه امن، باید گفت که این موضوع نمی­‌تواند بر اساس توافق بین ترکیه و روسیه صورت گیرد بلکه موافقت دولت سوریه در این زمینه شرط لازم و ضروری است».

لاوروف توضیح داد: «سرانجام نیز تسلط مجدد دولت سوریه بر تمام مناطق این کشور از جمله منطقه مورد بحث نیز ضروری است».

وی تأکید کرد: «مطمئن هستم که این اقدام بهترین گزینه و راهکار برتر برای حل تمام مسائلی است که همچنان در منطقه باقی هستند».

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: «باید دخالت بیگانگان به پایین‌ترین حد ممکن برسد و این موضوع در دستور کار روند فعلی آستانه قرار می­‌گیرد. نشست جدیدی در ماه فوریه با مشارکت کشورهای ضامن صلح (ایران، روسیه و ترکیه) و نمایندگان دولت سوریه و مخالفان و نیز ناظرانی از سازمان ملل و اردن برگزار خواهد شد و من معتقدم که تمام این موضوعات مورد برسی قرار خواهد گرفت».

در همین راستا لاوروف ابراز امیدواری کرد که کمیته قانون اساسی سوریه در نزدیک‌ترین زمان ممکن اولین جلسه خود را تشکیل دهد.

پیش از این ترکیه و آمریکا اعلام کردند که برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به منظور جلوگیری از تشدید اوضاع به دنبال آمادگی ارتش ترکیه برای انجام حمله گسترده علیه یگان­‌های کُرد حمایت مردمی و نیروهای دموکرات سوریه که متحد واشنگتن هستند، به توافق رسیده­‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز