خبرگزاری کار ایران

هزینه نگهداری و مدرنیزاسیون زرداخانه هسته‌ای آمریکا اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۶۸۳

بخش بودجه کنگره ایالات متحده، هزینه نگهداری و مدرنیزاسیون زرادخانه هسته‌ای آمریکا طی ۱۰ سال آینده را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، در گزارشی که توسط بخش بودجه کنگره ایالات متحده اعلام شد، آمده است که نگهداری و مدرنیزاسیون زرادخانه هسته‌ای آمریکا طی ۱۰ سال آینده ۴۹۴ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

در این سند خاطرنشان می‌شود مخارج نگهداری از زرادخانه هسته‌ای آمریکا سالانه به طورمتوسط اندکی کمتر از ۵۰ میلیارد دلار خواهد بود.

این گزارش بر اساس درخواست‌های بودجه‌ای وزارتخانه‌های دفاع و انرژی ایالات متحده تهیه شده است. خاطرنشان می‌شود که مخارج نگهداری از زرادخانه هسته‌ای در مقایسه با گزارش منتشره قبلی در فوریه سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۳ درصد یا ۹۴ میلیارد دلار افزایش یافته که در رابطه با آن است که مدت کار همه نیروهای اتمی فعلی رو به پایان است و ادامه استفاده از امکانات هسته‌ای، مستلزم مدرنیزه کردن آنها است.

از مبلغ درخواستی ۴۹۴ میلیارد دلار، ۲۳۴ میلیارد دلار برای سامانه‌های استراتژیک حامل سلاح هسته‌ای و ۱۰۶ میلیارد دلار برای آزمایشگاه‌ها و امکانات تولیدی وزارت انرژی آمریکا برای ساخت جنگ‌افزار اتمی در نظر گرفته شده است. همچنین مخارج مدرنیزاسیون فرماندهی، سیستم‌های هشدار دهی و مخابرات وزارت دفاع ۷۷ میلیارد دلار بوده و ۱۵ میلیارد دلار دیگر برای سامانه‌های تاکتیکی حامل سلاح هسته‌ای و سلاح هسته‌ای تاکتیکی است.

علاوه بر این ۶۲ میلیارد دلار دیگر با درنظر داشت تورم در این دوره ۱۰ ساله تخصیص داده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز