خبرگزاری کار ایران

تلاش آمریکا برای قطع منابع نفتی دولت مادورو

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۶۱۹

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که این کشور در تلاش برای قطع درآمد نفتی دولت ونزوئلا است.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، آمریکا به دنبال قطع درآمد نفتی دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا و اختصاص آن به «خوان گوآیدو» رهبر مخالفان دولت است.

یک مقام ارشد آمریکایی روز پنجشنبه در حالی این خبر را اعلام کرد که به نظر می‌رسد واشنگتن در نظر دارد فراتر از ابزارهای دیپلماتیک مرسوم از خوان گوآیدو حمایت کند.

دولت ایالات متحده روز چهارشنبه خوان گوآیدو را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت. رهبر مخالفان دولت ونزوئلا ساعاتی پیش از آن در میان هوادارانش خود را رئیس جمهوری موقت این کشور اعلام کرده بود.

جلوگیری از دسترسی به درآمد حاصل از فروش نفت ونزوئلا می‌تواند اداره امور این کشور را برای دولت نیکلاس مادورو بیش از پیش دشوار کند.

یک سازمان غیردولتی در ونزوئلا روز پنجشنبه اعلام کرد که طی چهار روز ناآرامی در این کشور تاکنون ۲۶ نفر کشته شده اند. بنا به همین گزارش هفت نفر از کشته شدگان در کاراکاس، پایتخت جان باختند.

از سوی دیگر واتیکان همزمان با ادامه کشمکش سیاسی در ونزوئلا اعلام کرد که پاپ فرانسیس از نزدیک اوضاع این کشور آمریکای جنوبی را دنبال می‌کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان برای سفری شش روزه وارد پاناما شده است.

در تحولی دیگر، برخی گزارش‌ها حاکی است که «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا قصد دارد روز شنبه با حضور در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، این نهاد را در جریان آخرین موضع واشنگتن در قبال بحران سیاسی در ونزوئلا بگذارد.

سفیر آفریقای جنوبی در سازمان ملل در حالی این خبر را اعلام کرد که آمریکا از دیگر کشورهای جهان نیز خواسته است خوان گوآیدو را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت بشناسند.

آمریکا درخواست خود برای برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت در راستای بررسی بحران سیاسی ونزوئلا را ارائه کرده است.

نیکلاس مادورو روز پنجشنبه از تعطیلی سفارت کشورش در آمریکا خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز