خبرگزاری کار ایران

دعوت میشل عون برای بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۷۴۳

رئیس جمهوری لبنان امروز- یکشنبه- با دعوت از تمام پناهجویان سوری برای بازگشت به کشورشان بر پیشگامی برای ارائه طرح بازسازی سوریه ضمن ایجاد یک بانک عربی به منظور کمک به افراد آسیب‌دیده تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان از پناهجویان سوری دعوت کرد به کشورشان بازگردند. وی گفت که برای ارائه طرح بازسازی سوریه از طریق ایجاد یک بانک عربی برای کمک به آسیب‌دیدگان جنگی، پیشگام خواهد شد. 

عون این دعوت را طی سخنرانی در مراسم افتتاحیه نشست اقتصادی عرب که از امروز در شهر بیروت آغاز شده، مطرح کرد.

رئیس‌جمهوری لبنان از تمام قدرت‌های جهان خواست تا از هر تلاش ممکن برای بازگشت پناهجویان سوری به وطنشان بدون ارتباط دادن این موضوع به حل سیاسی بحران موجود دریغ نکنند. 

لبنان در حال حاضر از بار سنگین حضور تعداد فراوان پناهندگان سوری از زمان آغاز بحران این کشور همسایه در سال ۲۰۱۱ رنج می‌برد.

به دنبال بازپس گیری بسیاری از مناطق سوریه از گروه‌های مسلح توسط ارتش این کشور، حامیان طرح بازگشت از آماده شدن شرایط برای بازگشت پناهجویان سوری خبر می‌دهند. 

نشست اقتصادی عرب به میزبانی بیروت در سایه سطح پایین نمایندگی گروه‌ها و غیاب اکثریت غالب سران عرب و عذر خواهی آنان از حضور در این نشست، طرح‌هایی را بررسی می‌کند که وزرای خارجه در قالب ۲۹ بند در جدول دستور کار تهیه کرده‌اند. 

از جمله مهمترین بندهایی که این نشست مورد بررسی قرار خواهد داد، حمایت از سرمایه گذاری‌ها در کشورهای میزبان پناهندگان سوری و تسریع در روند تشکیل اتحادیه گمرکی عربی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز