خبرگزاری کار ایران

از صبح روز پنجشنبه؛

مسابقه رالی خاورمیانه در شیراز آغاز شد

کد خبر : ۲۰۸۱۶۰

رالی خاورمیانه صبح روز پنجشنبه در شیراز آغاز شد و با طی کردن مسیر ۲۵۰ کیلومتری توسط شرکت‌کنندگان امروز جمعه، چهارم مهرماه، در محل آباده طشک این رقابت به پایان خواهد رسید.

رالی خاورمیانه صبح روز پنجشنبه در شیراز آغاز شد و با طی کردن مسیر ۲۵۰ کیلومتری توسط شرکت‌کنندگان امروز، جمعه چهارم مهرماه، در محل آباده طشک این رقابت به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مسابقات رالی خاورمیانه در شیراز صبح روز پنجشنبه سوم مهرماه در حالی برگزار شد که تیم‌هایی از قطر و سوریه در این رقابت حضور دارند.

در این مسابقات بین‌المللی رالی که مدت دو روزبه طول می‌انجامد، ۳۰ تیم در کلاس‌های یک هزار ۴۰۰، یک هزار ۶۰۰ و دو هزار به رقابت می‌پردازند.

در روز نخست برگزاری این رقابت سه تست در مسیرهای شول، لابیشه و خرامه صورت گرفته است که راجر فقالی راننده لبنانی تا کنون در صدر جدول مسابقه قرار دارد.

نقشه‌خوان‌ها و رانندگان دو تیم لبنان و قطر ازجمله حرفه‌ای‌ترین رانندگان رالی هستند که کارنامه درخشانی در این حرفه دارند.

در ادامه، این مسابقات، امروز در مسیر ۸۸ کیلومتری مرودشت تا آباده طشک برگزار خواهد شد و به پایان خواهد رسید.

با توجه به اینکه شرکت‌کنندگان در این رقابت ۲۵۰ کیلومتر را با سرعت ۸۰ کیلومتر باید طی کنند سرعت آن‌ها توسط دستگاه‌های ردیاب به شکل مداوم کنترل می‌شود.

تخت‌جمشید در این رویداد بین‌المللی محل توقف اتومبیل‌های شرکت‌کننده بوده است و حرکت شروع خودروهای مسابقه در محدوده این مکان تاریخی نیست.

مسابقه رالی خاورمیانه که پس از رایزنی‌های صورت گرفته در جریان اجلاس کشورهای خاورمیانه مصوب شد در صورت تایید میزبانی، از سال آینده به‌صورت رسمی ثبت فدراسیون جهانی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز