خبرگزاری کار ایران

طرح اضطراری نخست‌وزیر فرانسه برای مقابله با برگزیت بدون توافق

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۷۸۲

نخست‌وزیر فرانسه امروز- پنج شنبه- از آغاز طرح فوری برای مقابله با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد که طرحی برای مقابله با برگزیت بدون توافق کلید خورده است.

وی پس از نشستی با برخی از وزرای دولت گفت: «این طرح شامل اقدام‌ها و دیگر تدابیر قانونی با هدف اطمینان از عدم قطع حقوق شهروندان ماست تا از و حقوق آنها و شرکت‌­های ما محافظت شود».

پاریس با این طرح با هر نوع پیامد منفی حاصل از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق مقابله می‌­کند به ویژه اینکه پارلمان انگلیس برای توافق برگزیت «ترزا می» نخست‌وزیر این کشور با اتحادیه اروپا چراغ سبز نشان نداد.

قرار است انگلیس در تاریخ بیست و نهم مارس آینده از اتحادیه اروپا خارج شود اما لندن پس از مخالفت پارلمان این کشور با این توافق در مقابل گزینه­‌هایی چون «برگزیت بدون توافق» قرار دارد که این موضوع ممکن است کشور را در هاله‌­ای از ابهام فرو برد.

مقام‌های فرانسه روز چهارشنبه نیز اعلام کرده بودند که اگر بریتانیا تصور می‌کند که اتحادیه اروپا با نقض اصول اساسی و با نادیده گرفتن منافع بازار مشترک خود حاضر می‌شود برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا امتیازاتی در نظر بگیرد، سخت در اشتباه است.

مطابق اعلام کاخ الیزه، هرگونه درخواست بریتانیا مبنی بر تمدید دوره اجرای ماده ۵۰ پیمان لیسبون باید همراه با ارائه برنامه و استراتژی جدید این کشور برای خروج از اتحادیه باشد؛ طرحی که حتما باید بر اصول اساسی اتحادیه اروپا مبتنی باشد.

واکنش فرانسه پس از آن صورت گرفت که در پی رد توافق برگزیت در پارلمان بریتانیا احتمال تلاش دولت این کشور برای به تعویق انداختن خروج از اتحادیه اروپا پس از تاریخ توافق شده ۲۹ مارس ۲۰۱۹ تقویت شد.

در همین حال، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه نیز گفت که اتحادیه اروپا هر آنچه را که ممکن بود برای توافق برگزیت انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز