خبرگزاری کار ایران

دعوت حزب حاکم سودان از جوانان و دانشجویان برای عدم مشارکت در تظاهرات روز پنجشنبه

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۷۱۰

دفتر رهبر حزب حاکم سودان، دانشجویان و جوانان را به عدم مشارکت در تظاهرات مردمی امروز- پنجشنبه- فرا خواند و آن را به ضرر کشور توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «فیصل حسن ابراهیم» معاون «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان صبح امروز با انتشار بیانیه‌ای، دانشجویان و جوانان کشور را به عدم مشارکت در تظاهرات مردمی فرا خواند و آن را به ضرر کشور توصیف کرد.

این اظهارات ابراهیم به دنبال نشست دفتر رهبری حزب «کنگره مردمی» با حضور عمر البشیر مطرح شده است. 

وی گفت: «ما از جوانان و دانشجویان می‌خواهیم که روحیه مثبت‌اندیشی و خویشتنداری را در خود تقویت و امنیت و سلامت خود و کشور را حفظ و به فراخوان‌های مضر برای کشور توجه نکنند».

ابراهیم به عنوان معاون رئیس حزب مذکور توضیح داد که دفتر رهبری این حزب بر مسائل جاری اقتصادی، سیاسی و اجرائی تمرکز کرده است.

وی افزود: «این نشست بر توجه به مسائل جوانان و نسل‌های آینده در زمینه‌هایی چون اشتغال، گفت‌وگو و بررسی نیازهای آنان تأکید کرده است». 

این معاون دفتر حزبی سودان تأکید کرد که در نشست مذکور به توجه بیشتر به مسائل معیشتی مردم و کنترل قیمت‌ها دعوت شده است. 

پلیس سودان عصر روز گذشته، معترضان به وخامت اوضاع معیشتی در کشور را متفرق کرد.

اتحادیه مشاغل سودان و احزاب مخالف این کشور روز گذشته توده‌های مردم را به برگزاری تظاهرات در ۱۲ شهر در روز پنجشنبه فرا خواندند. مکان این تظاهرات در شهر خارطوم، خیابان «القصر» اعلام شده است.

از زمان آغاز اعتراض‌های سودان،‌ اتحادیه مشاغل این کشور سه گروه را برای تحویل یادداشتی مبنی بر درخواست برکناری البشیر تشکیل داده است اما این طرح با پرتاب گاز اشک‌آور توسط پلیس شکست خورد.

سودان از تاریخ ۱۹ دسامبر شاهد اعتراض‌های گسترده‌ای علیه اوضاع وخیم معیشتی و درخواست سقوط نظام حاکم بوده است که طبق آمارهای دولتی تا کنون ۲۴ کشته و بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل ۴۰ کشته بر جای گذشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز