خبرگزاری کار ایران

کمیساریای عالی اروپا: برگزیت قابل مذاکره مجدد نیست/ ابراز تاسف مرکل نسبت به شکست طرح خروج بریتانیا

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۴۵۶

سخنگوی کمیساریای اروپا در کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که توافق فعلی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بهترین توافق ممکن است و دیگر قابل مذاکره نخواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «ارگریتس اسشیانس» سخنگوی کمیساریای اروپا تأکید کرد که توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بهترین توافق ممکن است و دیگر قابل مذاکره نخواهد بود.

وی تأکید کرد که کمیساریا تصمیمی را که انگلیس برای این توافق اتخاذ خواهد کرد، از نزدیک پیگیری خواهد کرد.

اسشناس تأکید کرد که هیچ نشستی بین کمیساریا و گروه مذاکره‌کنندگان برگزار نخواهد شد چرا که گفت و گوها تمام شده و به توافق موجود رسیدیم».

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که این کشور در صورت عدم رأی پارلمان به برگزیت به وضعیت مبهمی گرفتار خواهد شد.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز با ابراز تاسف از رأی پارلمان انگلیس به طرح خروج از اتحادیه اروپا خواستار ارائه توضیح شفاف دولت می در قبال موضع و چگونگی آینده امور شد.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه نیز با اشاره به احتمال درخواست انگلیس برای ارائه مهلت بیشتر از اتحادیه اروپا برای توافق برگزیت گفت که پس از شکست این طرح سه سناریو وجود دارد:

سناریوی نخست، لغو توافق که در این صورت انگلیس ضرر خواهد کرد.

سناریوی دوم: درخواست‌­های جدید انگلیس از اتحادیه اروپا درباره این توافق. وی در این زمینه تاکید کرد که توافق دوباره مورد بحث و بررسی قرار نخواهد گرفت.

سناریوی سوم: احتمال اجرای توافق و درخواست انگلیس برای ارائه مهلت بیشتر از اتحادیه اروپا.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز