خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست:

ترامپ اطلاعات دیدارهای خود با پوتین را از اعضای دولت مخفی کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۸۲۵

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت که رئیس جمهوری این کشور جزئیات گفت وگوهای خود با رئیس جمهوری روسیه را از مقام¬های ارشد دولتش پنهان کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، روزنامه واشنگتن پست فاش کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، مقام‌های ارشد کابینه را در جریان جزئیات گفت‌وگوهای خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه قرار نداده است. 

روز گذشته نیز روزنامه نیویورک‌تایمز از آغاز روند تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) درباره شبهات تبانی ترامپ با روسیه خبر داد. 

واشنگتن پست به نقل از دو مقام فعلی و سابق کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ دست کم یک بار جزئیات نشست خود با پوتین را از مترجم دریافت کرده و از او خواسته که در این باره با هیچ یک از مقام‌های دولتش حرفی نزند. 

این روزنامه تأکید کرد که این موضوع به نشست ترامپ با پوتین در هامبورگ در ماه جولای سال ۲۰۱۷ بر می‌گردد که «رکس تیلرسون» وزیر سابق خارجه آمریکا نیز در آن حضور داشته است. 

واشنگتن پست نوشت که مقام‌های آمریکائی پس از آنکه مشاور کاخ سفید و یک مقام ارشد وزارت خارجه به دنبال دریافت اطلاعاتی از مترجم غیر از اطلاعاتی بودند که تیلرسون در اختیار داشت، متوجه این عملکرد مخفی کارانه ترامپ شدند. 

«جرالد ندلر» رئیس کمیسیون قضائی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که این کمیسیون در محتوای گزارش نیویورک‌تایمز درباره آغاز تحقیقات پلیس فدرال آمریکا در مورد پرونده فعالیت ترامپ در راستای منافع روسیه دقت نظر خواهد کرد. 

نیویورک تایمز روز گذشته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که مقام‌های (اف بی آی) پس از احساس نگرانی نسبت به رفتار رئیس جمهوری در دوره برکناری «جیمز کومی» رئیس سابق این نهاد تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده‌اند. 

این روزنامه نوشته بود که بازرسان حوزه جاسوسی مسئولیت تحقیق درباره بررسی رفتار ترامپ و احتمال تهدید وی برای امنیت ملی کشور را به عهده گرفته و همچنین درباره احتمال فعالیت آگاهانه یا ناخودآگاه ترامپ در راستای منافع روسیه تحقیق خواهند کرد. 

ترامپ در واکنش به گزارش روزنامه نیویورک تایمز در توئیت‌های خشم آلودی به کومی و معاونانش که در سال گذشته برکنار شدند، حمله کرد. وی همچنین با حمله به این روزنامه آن را شکست‌خورده توصیف کرد. 

رئیس جمهوری آمریکا در یکی از توئیت‌های خود نوشت: «مقام‌های فاسد و اخراج شده اف‌بی‌آی، بی هیچ دلیلی پرونده تحقیق از من را گشوده‌اند».

وی درباره کومی گفت که او یک پلیس فاسد بوده و دفتر تحقیقات در زمان او در آشوب و هرج و مرج سختی به سر می‌برد.

ترامپ با حمله به تحقیقات اف‌بی‌آی درباره درز پیدا کردن هزاران ایمیل «هیلاری کلینتون» نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا، گفت که مقام‌های اف‌بی‌آی دروغگو وفاسد هستند و اخراج آنها بنا به خواست هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا درباره اتهامات وارده علیه او در زمینه روابط با روسیه گفت: «من از همه رؤسای پیشین آمریکا در قبال روسیه سرسخت‌تر بوده‌ام».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز