خبرگزاری کار ایران

توسط پارلمان عراق؛

نام سیاستمدارانی که به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند، منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۸۰۵

پارلمان عراق تصمیم دارد اسامی شخصیت‌های سیاسی را که اخیرا به صورت غیر رسمی از سرزمین‌های اشغالی دیدار کرده‌اند، منتشر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، پارلمان عراق از تصمیم خود برای انتشار اسامی سیاستمداران این کشور که در قالب سفری غیررسمی عازم سرزمین‌های اشغالی شدند، خبر داد.

وزارت خارجه اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای در شبکه توئیتر اعلام کرد: «سال گذشته میلادی سه هیأت به صورت غیر رسمی از سرزمین‌های اشغالی دیدار کردند». این بیانیه توضیح داده است که این هیأت‌ها متشکل از چهره‌های شیعی و سنی و رهبران داخلی بانفوذ عراق بوده است. 

بر اساس این بیانیه، شخصیت‌های مذکور از موزه «یاد فاشیم» هولوکاست بازدید و با برخی مقام‌های علمی و سیاسی اسرائیل دیدار کردند. 

بیانیه وزارت خارجه اسرائیل با تاکید بر حمایت از این اقدام، اعلام کرد که اعضای این هیأت‌ها ۱۵ نفر بوده‌اند.

این بیانیه اسرائیل یک روز پس از آن اعلام شد که «ایدی کوهن» نویسنده و روزنامه‌نگار اسرائیلی با ارائه اطلاعاتی، از دیدار سه هیأت رسمی عراق از سرزمین‌های اشغالی و گفت‌وگو در سه محور خبر داد. 

کوهن گفت که این نمایندگان، «احمد الجبوری»،‌ «احمد الجربا»، «عبدالرحمن اللویزی» نماینده سابق عراق،‌ «عبدالرحیم الشمری» از نینوی، «خالد المفرجی» از کرکوک و «عالیه نصیف» نماینده بغداد هستند. 

وی در توئیت بعدی خود از خشم اسرائیل و اتهام‌زنی به او به دلیل در معرض خطر قرار دادن زندگی نمایندگان خبر داد و بر ادامه افشاگری‌های خود درباره هر نوع دیدار عربی غیر رسمی از سرزمین‌های اشغالی تأکید کرد. 

کوهن در تویئت خود سه محور مورد گفت‌وگوی هیأت‌های عراقی در اسرائیل را موضوع خروج ایران از جنوب سوریه در مقابل توقف بمباران اسرائیل و انحلال احزاب شیعی و نیز اعلام عراق، لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد. 

به دنبال این موضوع، «حسن الکعبی» عضو هیأت رئیسه پارلمان عراق روز گذشته وزارت خارجه این کشور را به انجام تحقیقات لازم در این زمینه فرا خواند.

در این راستا، اللویزی نماینده سابق استان نینوی از سفر هیأت‌های صهیونیستی در گذشته به اقلیم کردستان عراق به منظور مشارکت در مسابقات پرده برداشت و همزمان خواستار مجازات هر شخصیتی شد که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل باشد.

اما «مثال الآلوسی» چهره سیاسی عراق و رهبر حزب «الامة» این کشور را به باز کردن کانال ارتباطی با اسرائیل فرا خواند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز