خبرگزاری کار ایران

عمر البشیر: آماده ایفای نقش برای حفظ امنیت جهان عرب هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۸۵۹

رئیس جمهوری سودان از آمادگی همیشگی کشورش برای ایفای نقش در تحقق امنیت و صلح بین المللی و حفاظت از امنیت جهان عرب در حد توان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان امروز- سه شنبه- با حضور در مراسم جشنی به مناسبت فارغ التحصیلی دانشجویان دوره ۳۰ دفاع ملی و ۱۸ جنگ عالی در خارطوم و چند روز پس از دیدار ناگهانی از دمشق گفت: «سودان همیشه آماده دفاع از صلح بین‌المللی و حفاظت از امنیت جهان عرب بوده و خواهد بود». 

البشیر گفت که مشارکت آشکار سودان در ائتلاف عربی در یمن تأکیدی بر این تلاش‌ها است. 

وی در ادامه گفت: «از هر تلاشی در راستای راه حل سیاسی و مسالمت‌آمیز که مسیر بازگشت به صلح و ثبات و کاهش رنج مردم یمن را هموار کند،‌ حمایت می‌کنیم».

 سودان از ماه مارس ۲۰۱۵ در ائتلاف عربی در یمن به سرکردگی عربستان سعودی مشارکت داشته است.

رئیس جمهوری سودان پس از دیدار ناگهانی و غیر منتظره از دمشق که تا پایان سفر هیچ خبری از آن منتشر نشده بود، ‌به خارطوم بازگشت.

این سفر، نخستین دیدار رئیس جمهور یک کشور عربی از دمشق از زمان جنگ هشت ساله سوریه به شمار می‌رود.

 البشیر در مورد امور داخلی گفت: «به رغم شرایط سخت اقتصادی و استثنائی که بر کشور حاکم است،‌ مسیر رشد و توسعه متوقف نشده و نخواهد شد و اجرای طرح‌های استراتژیک همچنان به پیش می‌رود».

وی به طرف‌های درگیر در جنگ یمن تأکید کرد که به ندای عقل پاسخ دهند و با پیوستن به مسیر گفت‌و‌گوی ملی، مسیر صلح را هموار کنند. 

دولت سودان از سال ۲۰۰۳ شاهد تحرکات شورشی در دارفور واقع در غرب کشور بوده است. این حرکت ملی در سال ۲۰۱۱ برای مبارزه با دولت به شمال کشور نفوذ کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز