خبرگزاری کار ایران

تظاهرات در لبنان علیه طبقه سیاسی حاکم/ اهتزاز پرچم‌های قرمز در خیابان‌های بیروت

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۱۱۵

پرچم قرمز به دست‌­ها روز گذشته پس از برگزاری تظاهرات در بیروت به مقام‌­های لبنان نسبت به تشدید اعتراض­‌ها هشدار داده و آنها را مسئول سقوط احتمالی کشور دانستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «حنا غریب» دبیرکل حزب کمونیست لبنان که به همراه «اسامه سعد» رئیس تشکل مردمی ناصری این تظاهرات را رهبری می­‌کرد، ‌گفت: «ما برای نجات کشور و مردم لبنان از قدرت سیاسی فاسد و ناتوان از تشکیل دولت به دلیل بحران سیاسی فرقه‌گرائی به خیابان آمده‌­ایم. هیچ‌کدام از فرمول­‌ها و توافق‌­های صورت گرفته کمکی به نجات کشور نکرده است. با این وجود تلاش می­‌کنند تا با توسل به سخنان مذهبی، فتنه‌گری و خونریزی این نظام را احیا کنند و با سرکوب و تحقیر و تهدید مردم لبنان بر اراده سیاسی آنها غالب شوند».

وی در ادامه با اشاره به سلسله تحرکات اعتراض‌آمیز علیه طبقه سیاسی حاکم افزود:‌ «بدهی عمومی پول سرقت شده­‌ای است که به جیب این طبقه رفته است».

اسامه سعد نیز به نوبه خود تأکید کرد: «بحران سیاسی امروز بحران عمیق نظام است و یک بحران سیاسی زودگذر نخواهد بود».

وی حرکت مردمی را به بازسازی نقش خود و پویائی و کارآمدی آن دعوت کرد و تغییر در سیاست اقتصادی قدرت حاکم که همچنان به اجرای سیاست­‌های از دور خارج شده بین‌المللی در امور بانکی اصرار دارد را مهم­ترین اصل برشمرد.

تظاهر کنندگان با حمل پرچم­‌های قرمز از مقابل بانک لبنان در خیابان «الصنائع» تا مقر سازمان‌­های دولتی در مرکز پایتخت راهپیمائی کردند.

حزب کمونیست لبنان، تشکل ملی ناصری، حزب  اتحاد ملی کارگران، چهره­‌های رسانه­‌ای و حزبی نزدیک به «محور ممانعت» در سازماندهی این تظاهرات مشارکت داشتند.

تمایز تظاهرات پرچم‌قرمزها از مدل­‌های پیشین تظاهرات در خطاب تند و تیز و شعار علیه کل طبقه سیاسی حاکم بود. پلاکاردهایی نیز علیه فساد با عنوان «دولت شکست‌خورده نمی­‌خواهیم» و «خطبه­‌های مذهبی بس است» بر دستان تظاهر کنندگان حمل شد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز