خبرگزاری کار ایران

حمله ارتش اشغالگر اسرائیل به یک ساختمان مسکونی در اردوگاه رام الله

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۲۹۳

ارتش رژیم صهیونیستی امروز- شنبه- ساختمانی را در اردوگاه «أمعری» واقع در جنوب رام‌الله واقع در کرانه باختری که سه خانواده اسرای فلسطینی را در خود پناه داده بود،‌ تخریب و بر اثر آن ۶۰ فلسطینی زخمی شدند و با استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره،‌ ارتش اسرائیل صبح امروز -شنبه- ساختمان مسکونی چهار طبقه در اطراف اردوگاه امعری را منفجر و تخریب کردند.

چند دقیقه قبل از انفجار این ساختمان، عکاس شبکه الجزیره به دلیل اصابت نارنجک ارتش اشغالگر به سمت خبرنگاران در اردوگاه از ناحیه سر و دست مجروح شد.  

حدود ۲۰۰ سرباز اسرائیلی ساعت یک شب گذشته مجهز به بیش از ۳۰ هزار جنگ افزار، ساختمان خانواده «ابو حمید» در نزدیکی اردوگاه را درست زمانی که ده‌ها نفر از خانواده‌های دیگر به این ساختامان پناهنده شده بودند، محاصره کردند. 

کمی پس از آن، نیروهای اشغالگر وارد ساختمان شده و بیش از ۳۰ پناهنده در این ساختمان را وادار به خروج از آن کردند. سپس تعدادی از این افراد را دستگیر کردند. اشغالگران با پرتاب مواد منفجره به داخل ساختمان و تهدید به تخریب آن، ساکنان را مجبور به ترک ساختمان کردند. 

نیروهای ارتش صهیونیستی طی عملیات گسترده کوچ اجباری، ده‌ها خانواده از جمله کودکان و افراد سالخورده را وادار کردند منازلشان را که در اطراف ساختمان ابو حمید قرار داشت، ترک کنند و قبل از امداد هلال احمر برای انتقال زنان و کودکان به یک مقر نزدیک این سازمان به یک زمین بازی در ساعات بسیار سرد پناه برند. 

هلال احمر فلسطین یک زن باردار در حال وضع حمل و تعدادی از کودکان و سالمندانی که به دلیل سرمای شدید در شرایط بد جسمانی قرار داشتند را برای مداوا به بیمارستان منتقل کرد. 

حمله ارتش اشغالگر اسرائیل به یک ساختمان مسکونی در اردوگاه رام الله

 

ارتش اسرائیل در جریان تخریب این ساختمان، پرسنل مطبوعاتی را به شدت سرکوب و آنها را از اطراف منزل ابوحمید دور کرد. این در حالی بود که ده‌ها جوان فلسطینی در خیابان قدس مجاور منزل ابوحمید با نیروهای اشغالگر به شدت درگیر شدند. 

هلال احمر فلسطین اعلام کرد بیش از ۶۰ نفر در جریان تخلیه اجباری و تخریب ساختمان ابو حمید زخمی شدند که شش نفر آنها برای درمان به بیمارستان منتقل شدند. 

ارتش صهیونیستی پس از بازداشت پسر ۳۲ ساله ابوحمید به اتهام قتل یک سرباز اسرائیلی از طریق پرتاب سنگ اقدام به تخریب منزل این خانواده کرد. 

فعالان روز چهارشنبه کمپینی را به منظور دفاع از منزل ابو حمید تشکیل داده و چادرهایی را مقابل درب ساختمان به منظور محافظت از آن برپا کردند اما دیوان عالی اسرائیل به خانواده ابوحمید مهلت داد تا عصر ۱۲ دسامبر منزل را برای تخریب تخلیه کند.  

این سومین باری است که ارتش رژیم صهیونیستی منزل خانواده ابو حمید را تخریب می‌کند،‌ بار نخست سال ۱۹۹۴ به دنبال ترور فرزندش «عبدالمنعم» و بار دیگر سال ۲۰۰۳ به دنبال بازداشت پسر دیگرش «ناصر ابو حمید» به اتهام دست داشتن در عملیات انفجاری بود که موجب کشته شدن هفت اسرائیلی در انتفاضه دوم فلسطین شد. 

مادر این ۶ اسیر فلسطینی گفت که تخریب ساختمان مسکونی چهار طبقه به ادعای واهی مصادره‌ای بودن ساختمان صورت گرفت حال آنکه این زمین متعلق به اردوگاه و آژانس امدادی ویژه آوارگان فلسطینی (آنروا) است. 

هنگام تخریب این خانه، این مادر اسیر فلسطینی ملقب به «سندیانه» فلسطین گفت: «ویران کنید! همه خانه‌ها فدای فلسطین». وی سپس خطاب به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «شما یک بار و دو بار و صدها بار تخریب کنید و ما از نو می‌سازیم، ‌تا زمانی که جوانانمان سلامت هستند، قوی بوده و ما را باکی نیست».

«ولید عساف» رئیس هیأت مقاومت ملی گفت که منزل ابو حمید به زودی بازسازی خواهد شد. وی گفت صدها خانواده فلسطینی در ۲۵ روستا در نزدیکی قدس و کرانه باختری به تخریب تهدید شده‌اند. 

عساف که با أم ناصر ابو حمید همراهی می‌کرد، گفت: «فلسطینی‌ها راهی غیر از اتخاذ این سیاست و خودداری از ترک سرزمین‌هایشان پیش رو ندارند،‌ این بخشی از مقاومت مردم فلسطین علیه اشغالگران است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز