خبرگزاری کار ایران

ادعای پادشاه سعودی علیه ایران در نشست شورای همکاری خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۲۹۱

پادشاه سعودی طی سخنرانی در مراسم افتتاحیه نشست شورای همکاری خلیج (فارس) از اشتیاق نظام سعودی برای حفظ کیان این شورا خبر داد و ادعاهایی بی‌اساس را علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی گفت: «شورای همکاری برای تقویت امنیت و ثبات و پیشرفت شهروندان عربی پایه‌گذاری شده است».

پادشاه سعودی در ادامه گفت: «خدا به ما ثروت فراوانی عطا کرده و ما باید از این ثروت‌­ها در راستای خدمت به مردم بهره بریم».

ملک سلمان با طرح ادعاهای بی‌­اساس گفت که ایران همچنان در امور داخلی کشورهای همسایه دخالت می‌­کند.

وی تأکید کرد که عربستان همچنان به دفاع از موضوعات عربی- اسلامی در محافل بین‌الملل ادامه خواهد داد و موضوع فلسطین درصدر اولویت‌­های حکومت سعودی قرار دارد.

ملک سلمان گفت:‌ «ما برای دستیابی ملت فلسطین به حقوق قانونی خود همچون تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شرقی تلاش می­‌کنیم».

پادشاه سعودی جامعه بین‌الملل را به انجام مسئولیت­‌های خود و اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از مردم فلسطین در مقابل اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی که احساسات اعراب و مسلمانان را جریحه‌دار می‌­کند، فراخواند.

ملک سلمان تأکید کرد که کشورهای حاضر در ائتلاف به حمایت از تلاش‌­ها برای حصول راهکار سیاسی در حل بحران یمن ادامه خواهد داد.

پادشاه سعودی در مورد جنگ سوریه گفت که عربستان راهکارهای سیاسی را برای برون‌رفت از بحران سوریه مناسب می‌داند، راهکاری که در تشکیل دولت انتقالی و وحدت سوریه و خروج نیروهای بیگانه و گروه‌­های تروریستی از این کشور سهمی بسزا دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز