خبرگزاری کار ایران

رای الیوم گزارش داد:

مخالفت آمریکا با توافق اقلیمی، مهم‌ترین نکته بیانیه گروه ۲۰

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۲۲۹

نشست سران گروه ۲۰ خیلی زود نتایج نشست‌های این دوره از اجلاس در بوینس آیرس را ارائه داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، شاید برجسته‌ترین نکته‌ای که در بیانیه پایان کار نشست سران گروه ۲۰ به چشم می‌خورد،‌ مخالفت آمریکا با مبارزه با تغییرات آب و هوائی است،‌ ایالات متحده استراتژی آب و هوا را با این استدلال که تاثیر منفی بر رشد اقتصادی آن دارد،‌ نپذیرفته است.

مهم‌ترین نکاتی که در بیانیه اختتامیه نشست گروه ۲۰ ذکر شده، به این شرح است:

-سران کشورهای گروه ۲۰ غیر از آمریکا بر اجرای کامل توافق آب و هوائی پاریس که بر اساس آن سالانه ۱۰۰ میلیون دلار به کشورهای پیشرفته به عنوان کمک‌های آب و هوائی ارائه می‌شود، تأکید کردند. 

توافق پاریس در دسامبر سال ۲۰۱۵ امضا شد و هدف آن کاهش دمای جهان از دو درجه به یک و نیم درجه است. قرار شده بود که پس از پنج سال، اهداف اعلام شده، بازنگری شوند.

وزارت خارجه آمریکا در آگوست ۲۰۱۷ اعلام کرد که واشنگتن از توافق آب و هوائی پاریس که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق این کشور امضا کرده بود، خارج می‌شود. 

در بیانیه گروه ۲۰ تأکید شده است که صندوق بین‌المللی پول شالوده اصلی شبکه امنیت اقتصادی جهان است و باید برای تقویت نقش آن در کشورهای عضو حمایت مالی شود. 

آینده وظایف: گروه ۲۰ همگان را به بازنگری در آماده‌سازی و آموزش کارمندان و به منظور پیشرفت تکنولوژی برای تداوم رشد اقتصاد جهانی و کاهش مزاحمت‌های تکنولوژی فرا خواند. 

این مجموعه به سرمایه‌گذاری در زیر ساخت‌های بخش‌های مختلف بهداشت، ‌تکنولوژی،‌ حمل و نقل و صنعت و تقویت رفاه انسان دعوت کرده است. 

گروه ۲۰ اعلام کرد که اهداف تجارت آزاد و متعدد در رشد اقتصاد جهانی و ایجاد فرصت‌های شغلی محقق نشده است. 

این گروه در بیانیه خود به هیچ نوع عبارتی دال بر سیاست «حمایت از تجارت» آمریکا در مقابله تجاری با کشورهای اروپائی و چین از طریق اعمال تعرفه‌های گمرکی بر واردات آنها اشاره نکرده است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز