خبرگزاری کار ایران

حزب اتحاد میهنی عراق:

سوابق نامزدهای وزارتی از کمیسیون عدالت و پاسخگویی ارجاع شده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۸۴۹

کمیته حزب اتحاد میهنی کردستان عراق امروز- شنبه اعلام کرد که بررسی سوابق و بیوگرافی نامزدها از کمیسیون بازرسی و عدالت ارجاع شده و اکنون در اختیار دولت است و احتمالا سه‌شنبه آینده در پارلمان ارائه خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز،‌ «جمال شکر» نماینده پارلمان عراق طی اظهاراتی گفت: «تکمیل روند تشکیل دولت باید در دستور کار جلسه آینده پارلمان در روز سه شنبه قرار گیرد».

وی در توضیحی افزود: «اطلاعات حاکی از آن است که بیوگرافی نامزدهای وزارتخانه‌های باقی‌مانده از کمیسیون پاسخگویی و عدالت ارجاع شده و اکنون در اختیار دولت است».

شکر پیش‌بینی کرد که سه‌شنبه آینده بیوگرافی نامزدها برای نمایندگان پارلمان ارائه خواهد شد و از بین وزرای باقی مانده یک وزیر از حزب اتحاد میهنی کردستان نیز انتخاب خواهد شد.

وی در ادامه گفت: «حزب اتحاد میهنی با این‌که ۲۰ کرسی پارلمان را در اختیار دارد تا کنون به حق واقعی خود در انتخاب وزرا دست نیافته است، این حق ماست که دست کم یک وزارتخانه در کابینه متعلق به ما باشد». این نماینده پارلمان عراقی گفت که حزب اتحاد میهنی «خالد شوانی» را به عنوان نامزدی تصدی وزارت دادگستری معرفی کرده است.

شکر تأکید کرد: «یکی از وزارتخانه‌ها روز سه‌شنبه به ما واگذار خواهد شد». وی گفت:‌ «اگر این اتفاق نیفتد ما همزمان موضع خود را اتخاذ خواهیم کرد، ‌ما این موضوع را نخواهیم پذیرفت زیرا حق انتخاباتی ماست و از آن کوتاه نخواهیم آمد».

نماینده پارلمان عراق از یک حرکت نیابی برای تشکیل جبه‌ه­ای در پارلمان برای بررسی برخی نامزدها برای وزارتخانه‌­ها خبر داد و گفت که توافق بر سر تمام وزرا موضوع بسیار سختی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز