خبرگزاری کار ایران

به اتفاق آرا؛

سیدعمار حکیم به ریاست ائتلاف «اصلاح و سازندگی» انتخاب شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۸۲۱

تشکل های سیاسی عضو ائتلاف «اصلاح و سازندگی» در نشستی آخرین تحولات سیاسی عراق را بررسی و روند نهادسازی درونی این ائتلاف را بررسی کردند.

به گزارش ایلنا، بر اساس بیانیه رسمی صادره در این نشست، حاضران در اولین اقدام برای تبدیل ائتلاف اصلاح و سازندگی به یک نهاد تأثیرگذار سیاسی «سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی، را به اتفاق آرا به رهبری ائتلاف اصلاح و سازندگی انتخاب کردند.

 بیانیه پایانی این نشست بدین قرار است:

با توجه به نیاز مبرم برای پیش گرفتن رویکرد سیاسی تازه و پروژه ملی اصلاحات فراگیر که از چارچوب‌های مذهبی و دینی و قومی فراتر رود و در پاسخ به نیازهای مرحله کنونی که پیش گرفتن روشی تازه برای اداره صحنه سیاسی کشور را ضروری می‌سازد، نیروهای پیمان «اصلاح و سازندگی» (متشکل از ائتلاف سائرون، ائتلاف نصر، جریان حکمت ملی، ائتلاف الوطنیه، پیمان القرار، جبهه ترکمانی، نمایندگان مسیحیان و صابئیان و ایزدیان و دیگر نیروها) که ۱۳۰ کرسی مجلس را تشکیل می‌دهند و در نخستین جلسه مجلس نمایندگان عراق موجودیت خود را اعلام کرده‌اند و همزمان با هفته «مهرورزی و رحمت» که مصادف با ولادت رسول اکرم (ص) است، شورای رهبری ائتلاف اصلاح و سازندگی برای بررسی دستور نشست خود و در رأس آنها تبدیل این ائتلاف به یک نهاد سیاسی جلسه‌ای برگزار کرد و در اولین گام در این مسیر سیدعمار حکیم به ریاست ائتلاف اصلاح و سازندگی انتخاب شد. این انتخاب به اتفاق آرای همه اعضا بوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز