خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی انقلابی انصار الله:

اگر ائتلاف متجاوز ارداه‌ای برای صلح داشته باشد،‌ آتش‌بس برقرار می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۳۶۷

جنبش انصار الله از ابتکار عمل برای توقف شلیک موشک و هواپیماهای جنگنده به سمت کشورهای ائتلاف متجاوز در راستای تقویت تلاش‌های صلح خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، «محمد الحوثی» رئیس شورای عالی انقلابی جنبش انصار الله یمن صبح امروز- دوشنبه- از توقف شلیک موشک و هواپیماهای بدون سرنشین به کشورهای ائتلاف متجاوز در راستای تقویت تلاش‌­های صلح خبر داد.

وی در بیانیه منتشر شده در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد: «چنان‌که در گذشته خواهان توقف عملیات نظامی دریائی بودیم اکنون نیز در راستای تقویت تلاش­‌های صلح و اثبات حسن نیت در این زمینه، ابتکار عمل خود را در دعوت از گروه­‌های رسمی یمنی (طرفدار انصار الله) به توقف شلیک موشک و هواپیماهای جنگنده به کشورهای متجاوز آمریکا، عربستان سعودی، امارات و متحدان آنها در یمن اعلام می­‌کنیم».

الحوثی خاطر نشان کرد که این ابتکار عمل با هدف سلب هر نوع بهانه­‌ای برای ادامه حمله و محاصره یمن است که بحران آن بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان به شمار می­‌رود.

وی در ادامه توضیح داد که این اقدام گامی در مسیر تلاش­‌های فرستاده بین‌المللی و حمایت از تقویت صلح است.

رئیس شورای عالی انقلابی جنبش انصار الله تأکید کرد که توقف جنگ و دور کردن یمن از رنج و تفرقه بیشتر، موضوعی است که امروز جامعه بین‌المللی نیز بدان رسیده است.  

وی از آمادگی جماعت انصارالله برای توقف عملیات نظامی در تمام جبهه‌­های جنگ در صورت اراده ائتلاف عربی برای صلح خبر داد.

الحوثی افزود که موشک­‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین فقط برای جلوگیری از جنایت­‌های ائتلاف متجاوز و تخریب زیر ساخت­‌ها استفاده شده است.

این بیانیه در میان آرامش محتاطانه‌­ای که در بسیاری از جبهه‌های یمن و شهر الحدیده برقرار است، صادر شده است. این شهر از آغاز ماه جاری شاهد تشدید تنش‌­های نظامی توسط نیروهای ارتش وفادار به دولت مستعفی و ائتلاف عربی بوده است.

گفته می‌­شود که جنبش انصارالله قبل از آغاز دور قبلی مذاکرات سه‌جانبه­‌ای که هیچ دستاوردی هم نداشت،‌ پایبندی خود به آتش‌بس را اعلام کرده بود اما  این آتش‌بس دوام چندانی نداشت و آتش جنگ بین طرف‌­های درگیر در بسیاری از استان­‌های یمن شدت پیدا کرد.

«مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز جمعه گذشته در شورای امنیت از عزم خود برای دعوت از طرف‌­های درگیر به نشست در سوئد پس از دریافت تعهد جدی از دولت مستعفی یمن و جنبش انصار الله برای عمل در چارچوب دستیابی به راهکار سیاسی خبر داد.

قرار است گریفیتس طی هفته آینده برای دیدار با «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله به صنعا پایتخت یمن سفر و در صورت لزوم، آنها را به نشست سوئد دعوت کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز