خبرگزاری کار ایران

یک کشته در تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۷۳۱

مقام‌های فرانسوی از قتل غیر عمد یک تظاهرکننده در بخش جنوب شرقی ساوا، در تصادف با راننده‌ای که از دیدن جمعیت حاضر در خیابان شوکه شده بود،‌ خبر دادند.

 به گزارش ایلنا به نقل از فرانسه ۲۴، هزاران تظاهرکننده فرانسوی در اعتراض به هزینه بالای زندگی و قیمت بالای سوخت، در بخش‌های مختلف این کشور به عنوان بخشی از جنبش اعتراضی مردمی موسوم به «جلیقه زردها» تجمع کردند.

«کریستف کاستانر» وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که در این حادثه از دست رفتن کنترل خودرو توسط یک راننده که از دیدن جمعیت شوکه شده بود، باعث کشته شدن یک تظاهر کننده به صورت غیر عمد کشته شده است. این تظاهر کننده در اعتراض به افزایش مالیات سوخت و کاهش قدرت خرید مردم در تجمع معترضان حاضر شده بود. 

کاستانر و فرماندار محلی در اطهارات تلویزیونی گفتند که راننده با دیدن معترضان و تلاش برای بستن مسیر در جنوب شرقی ساوا ترسید و سرعتش زیاد شد و در نتیجه بر اثر برخورد با یک تظاهر کننده باعث قتل غیر عمد وی شد. 

تظاهر کنندگان در چارچوب یک حرکت مردمی موسوم به «جلیقه زردها» و در واکنش به اقدام «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه در افزایش مالیات سوخت اقدام به مسدود کردن مسیر و جلوگری از ورود به انبارهای سوخت کردند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز