خبرگزاری کار ایران

واکنش وزیر خارجه ترکیه به سخنان همتای فرانسوی‌اش درباره قتل خاشقجی

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۱۰۶

وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات همتای فرانسوی‌اش مبنی بر بازی سیاسی رجب طیب اردوغان با پرونده قتل جمال خاشقجی تاکید کرد او باید بیاموزد که با یک رئیس‌جمهور چگونه سخن بگوید.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی‌اش مبنی بر بازی سیاسی رئیس‌جمهور «رجب طیب اردوغان» با ماجرای قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی، گفت: «او از حد و اندازه خود خارج شده و باید بیاموزد که با یک رئیس جمهور چگونه سخن بگوید.»

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه با تاکید بر اینکه «لودریان، رجب طیب اردوغان را با رهبران فرانسه اشتباه نگیرد» اظهار داشت: «در تاریخ ۲۴ اکتبر دوستان اطلاعاتی ما به درخواست همتاهای فرانسوی خود نکاتی درباره قتل خاشقجی را در قالب فایل صوتی به آنها دادند. این مطالب را در اختیار مقامات و سازمان‌های اطلاعات دیگر کشورها نیز گذاشتیم.»

وی افزود: «اگر آنها در آینده جنایت خاشقجی را که به تایید عربستان سعودی هم رسیده انکار کنند تعجب نکنید. ببینید توافقنامه‌ها توسط چه کسانی امضا شده است. دولت ترکیه برای روشن شدن ابعاد این جنایت هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهد داد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز