خبرگزاری کار ایران

ترامپ، خبرنگار «سی‌ان‌ان» را به اخراج دوباره تهدید کرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۷۲۰

رئیس‌جمهوری آمریکا خبرنگار شبکه خبری سی‌ان‌ان را به اخراج دوباره از کاخ سفید تهدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم،‌ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، «جیم آکوستا» خبرنگار شبکه خبری سی‌ان‌ان‌ را تهدید کرد در صورت بدرفتاری یا اختلال در کنفرانس مطبوعاتی، وی را از کاخ سفید اخراج خواهد کرد. 

این اقدام تهدیدآمیز ترامپ پس ازصدور رأی قاضی فدرال آمریکا در روز جمعه مبنی بر اجبار کاخ سفید به صدور مجوز برای ورود آکوستا به کاخ سفید صورت گرفت. این خبرنگار چند روز قبل بر اثر مشاجره لفظی با ترامپ از کاخ سفید اخراج شد.

ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز آمریکا گفت: «اگر دوباره از (جیم آکوستا) رفتار بدی سر زند،‌ او را از کاخ سفید بیرون خواهم کرد یا اینکه مجبور به لغو  کنفرانس مطبوعاتی خواهم شد که او در آن حضور دارد». 

«تیموتی جی کلیلی»  قاضی دادگاه منطقه‌ای واشنگتن که در سال ۲۰۱۷ توسط ترامپ تعیین شد،‌ روز جمعه کاخ سفید را مجبور به بازگرداندن مجوز مطبوعاتی آکوستا کرد. 

وی گفت که تصمیم کاخ سفید در اخراج خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان نیازمند شفاف‌سازی است. 

سه شنبه گذشته در پی لغو مجوز آکوستا، وی علیه ترامپ و کاخ سفید شکایت کرد. 

در تاریخ هفتم نوامبر مشاجره تندی بین ترامپ و خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان به دنبال طرح پرسشی در کنفرانس مطبوعاتی درگرفت.

پس از آن آکوستا اعلام کرد که کاخ سفید مجوزش را باطل کرده و به او اجازه ورود برای پوشش خبری نمی‌دهد. 

در جریان این مشاجره، ترامپ به آکوستا گفته بود که سی‌ان‌ان باید از این که شما برای آن‌ها کار می‌کنید شرمنده باشد. شما بی‌ادب هستید، شخصی مثل تو نباید در این شبکه کار کند. 

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید گفت که کارآموز این نهاد تلاش کرد هنگام مشاجره با ترامپ، میکروفون را از آکوستا بگیرد ولی خبرنگار سی‌ان‌ان این موضع را تکذیب کرده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز