خبرگزاری کار ایران

واکنش قانون‌گذاران بریتانیایی به پیش‌نویس اولیه توافق برگزیت

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۶۵۱

بسیاری از هواداران برگزیت نخست‌وزیر بریتانیا را متهم می‌کنند که تسلیم اتحادیه اروپا شده است. این در حالی است که برخی معتقدند نخست‌وزیر نخواهد توانست موافقت پارلمان را در این زمینه کسب کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بریتانیا پس از یک سال گفت‌وگو توانست بر سر پیش‌نویس توافق با اتحادیه اروپا به توافق برسد. اما این پایان ماجرا برای «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا نیست.

بسیاری از هواداران برگزیت ترزا می را متهم می‌کنند که تسلیم اتحادیه اروپا شده است. این در حالی است که برخی معتقدند نخست‌وزیر نخواهد توانست موافقت پارلمان را در این زمینه کسب کند. 

«آرلین فوتسر» رهبر حزب اتحادیه دموکراتیک ایرلند شمالی، گفت: «روزهای مهمی در پیش است و باید تصمیم‌هایی گرفته شود که پیامدهایی طولانی‌مدت خواهند داشت.»

اعضای کابینه می امروز -چهارشنبه- با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا درباره پیش‌نویس توافق برگزیت به گفت‌وگو بنشینند. 

این در حالی است که افرادی چون «بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق بریتانیا،‌ گفته‌اند که ترزا می به کشور خیانت کرده است و آنها با این طرح مخالفت خواهند کرد. 

«جاکوب ریس-ماگ»، قانون‌گذار محافظه‌کار، گفت: «این پیش‌نویس نشانه شکست مذاکرات دولت و به منزله شکست در به سرانجام رساندن برگزیت است. این توافق کشور را دوپاره خواهد کرد.»

«جفری دونالدسون» نماینده حزب‌ اتحادیه دموکراتیک ایرلند شمالی، گفت: «تا جایی که ما شنیده‌ایم و دیده‌ایم، به نظر می‌رسد که این بهترین توافق ممکن نیست. این توافق ممکن است کشور را به دو پاره تقسیم کند و بنابراین ما نمی‌توانیم از آن حمایت کنیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز