خبرگزاری کار ایران

تلاش ترزا می برای اتحاد در بحبوحه نابسامانی‌ها بر سر برگزیت

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۷۰۲

قانون‌گذاران ارشد حزب حاکم بریتانیا گفتند که انتظار ندارند نخست‌وزیر بریتانیا با رای عدم اعتماد از سوی اعضای پارلمان روبه‌رو شود، اما برخی محافظه‌کاران معتقدند که باید چنین اتفاقی بیفتد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا، امروز -سه‌شنبه- با اعضای کابینه خود دیدار می‌کند. این در حالی است که روز گذشته، پس از استعفای دو وزیر ارشد او در اعتراض به روابط تجاری با اتحادیه اروپا پس از برگزیت، دولات دچار بی‌نظمی و آشوب شد.

«بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا و «دیوید دیویس» وزیر برگزیت، به فاصله چند ساعت از یکدیگر استعفا دادند و به برنامه تجاری دولت برای خروج از اتحادیه اروپا اعتراض کردند؛ امری که گمانه‌زنی‌ها را درباره چالش رهبری می بالا برده است. 

با این وجود، می هنگام دیدار با قانون‌گذاران حزب محافظه‌کار مورد تشویق قرار گرفت. وی به اعضای حزب خود گفت که اختلاف درونی می‌تواند راه را برای «جرمی کوربین» رهبر حزب مخالف، هموار کند تا بتواند قدرت را به دست بگیرد. 

این در حالی است که پس از این دیدار، قانون‌گذاران ارشد حزب گفتند که انتظار ندارند می با رای عدم اعتماد از سوی اعضای پارلمان روبه‌رو شود، اما برخی محافظه‌کاران معتقدند که باید چنین اتفاقی بیفتد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز