خبرگزاری کار ایران

محمد عبدالسلام:

دعوت آمریکا به توقف جنگ در یمن، نوعی مزایده و فریبکاری است

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۹۲۶

رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت وحدت ملی یمن در صنعا دعوت آمریکا برای توقف حمله به یمن را نوعی مزایده و اعلام ورود به مرحله جدیدی از تنش توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار،‌ «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت وحدت ملی یمن در صنعا گفت: «حمایت آمریکا از ائتلاف متجاوز در تمام زمینه‌­ها ادامه دارد».

وی در ادامه افزود: «آمریکا قبل از مواضع کنونی، برای افزایش تنش در ساحل غربی یمن به طور گسترده زمینه‌سازی نظامی کرده است».

رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت وحدت ملی یمن گفت: «هیأت وطنی هیچ دعوت یا تماسی از سازمان ملل و دیگر جهت­‌های بین‌المللی برای برگزاری دور جدید مذاکرات نداشته است».

وی ادامه داد: «صحبت آمریکا از دور جدید مذاکرات در حقیقت نوعی مزایده برای کاهش فشار جهانی در قبال رنج انسانی فراتر از حد انتظار در یمن است».

عبدالسلام گفت: «دعوت‌­های آمریکا دروغ محض است و نتایج میدانی از افزایش تنش نظامی طی چند ماه حکایت می­‌کند».

از دیدگاه این مذاکره‌کننده یمنی سازمان ملل بازیگر اصلی نیست و تصمیم‌گیری از حیطه اختیار این سازمان خارج است.

وی همچنین گفت: «تنش نظامی در ساحل غربی بیانگر شکست ائتلاف متجاوز و عدم حصول هیچ دستاوردی توسط آنها است».

عبد السلام  تأکید کرد: «ملت یمن باید به ارتش و کمیته­‌های مردمی اعتماد داشته باشد و آنها امروز ثمره پایداری در برابر کشورهای تجاوزگر را  نظاره می‌­کنند».

وی در پایان با تاکید بر شکست همه‌جانبه دشمن و ثبات قدم ملت یمن در مسیر تحقق پیروزی گفت:‌ «ما به سوی صلح همه‌جانبه که استقلال و آزادی کشور را حفظ کند، ‌دست دوستی دراز می­‌کنیم».  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز