خبرگزاری کار ایران

سعد الحریری:

عزم خود را برای تشکیل دولت وفاق ملی در لبنان جزم کرده‌ام

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۵۱۹

نخست وزیر مکلف لبنان که برای شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری ریاض به عربستان سعودی سفر کرده است، تاکید کرد که مصمم به تشکیل دولت وفاق ملی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سعد الحریری» نخست‌وزیر مکلف لبنان عصر امروز -چهارشنبه- به وقت محلی به همراه «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در جلسه «طرح آینده سرمایه‌گذاری» در ریاض شرکت خواهد کرد.

کمیته برگزاری کنفرانس روز گذشته در بیانیه­‌ای اعلام کرد: «موعد دیدار ما فردا و در جلسه­‌ای به ریاست یکی از بزرگ‌ترین صاحب‌نظران جهان عرب، شاهزاده بن سلمان ولیعهد سعودی و سلمان بن حمد ال خلیفه ولیعهد بحرین با موضوع تداوم روند ساخت جهان عربی به عنوان یک قدرت اقتصاد جهانی است».

سعد الحریری درباره تشکیل دولت لبنان، بار دیگر بر عزم خود برای تشکیل دولت وفاق ملی مطلوب تأکید کرد و گفت: «معتقدم عملیات چرخش زوایا باید سرانجام به یک نقطه تلاقی مشترکی برسد که تشکلات اصلی لبنان را به یکدیگر وصل کرده و از تبصره­‌هایی چون عزل، معیارها و شرط و شروط موجود در قاموس آن دور باشد».

فراکسیون المستقبل به ریاست سعد الحریری در نشت دوره­‌ای خود بر مساله «شروط و معیارها» به عنوان یک مانع جدی بر سر راه تشکیل دولت ‌تمرکز کرده و به ازای این مانع جدی، گزینه مجموعه­‌ای از داده‌‌های ثابت در روند تشکیل دولت را در دستور کار خود قرار دادند که از جمله می­‌توان به همکاری و هماهنگی بین رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر مکلف، رد هر نوع درخواستی برای عزل تشکل­‌های اساسی و عدم پذیرش متغیرهای بیهوده، طرد موضوع وضع اصول جدید برای اختصاص کرسی­‌های معین به این جبهه و آن جبهه و از بین بردن تمام تلاش­‌های هدفمند در تحمیل شروط غیر قابل قبول اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز