خبرگزاری کار ایران

پیروزی چشمگیر احزاب سبز و راست‌افراطی در انتخابات باواریا

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۵۴۶

حزب سوسیال‌مسیحی باواریا در انتخابات پارلمانی شکست خورد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، متحدان باواریایی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، در انتخابات پارلمان ایالتی روز گذشته -یکشنبه- به بدترین نتایج از سال ۱۹۵۰ دست یافتند. در این انتخابات، احزاب سبز و راست افراطی توانستند به پیروزی چشمگیری دست یابند؛ امری که به تنش‌ها در دولت ائتلافی حاکم در آلمان دامن خواهد زد. 

اتحادیه سوسیال‌مسیحی ۳۷ و سه دهم درصد آرا را در انتخابات پارلمانی به خود اختصاص داد و برای دومین بار از سال ۱۹۶۲ نتوانست اکثریت آرا را از آن خود کند. این در حالی است که این حزب محافظه‌کار اکنون نیز با مشکلات زیادی در دولت ائتلافی مرکل مواجه است. 

«مارکوس زودر»، رهبر حزب اتحادیه سوسیال‌مسیحی، در اجتماع حزبش گفت: «البته امروز اوضاع برای ما چندان آسان نیست. نتوانستیم به نتایج خوبی دست یابیم. با شرمساری نتیجه انتخابات را می‌پذیریم». وی افزود که این حزب بنا دارد هرچه زودتر پارلمانی قدرتمند تشکیل دهد. 

در این انتخابات حزب سبز توانست ۱۷ و هشت دهم درصد آرا را به خود اختصاص دهد. سوسیال‌دموکرات‌های آلمان نیز توانستند تنها ۹ و پنج دهم درصد آرا را از آن خود کنند. این در حالی است که حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (آ‌اف‌د) توانست برای اولین بار به پارلمان باوریا راه یابد. 

«آندره نالس» رهبر حزب سوسیال‌دموکرات، گفت که عملکرد ضعیف دولت فدرال در انتخابات یکی از دلایل نتایج ناامیدکننده این حزب در باواریا بود. وی افزود:‌ «آشکار است که چیزی تغییر کرده است.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز