خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

برزخ آنگلا مرکل در انتخابات ایالتی آلمان

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۶۸۳

صدراعظم آلمان و دولت ائتلافی‌اش در انتخابات پیش روی ایالتی در آلمان با دردسرهای بسیاری دست به گریبان هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف محافظه‌کار «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، با احتمال شکست در نظرسنجی‌ها مواجه است. بناست در روز یکشنبه در «باواریا» و در روزهای آینده در «هسه» انتخاباتی برگزار شود که احتمال می‌رود موضع حزب او را شکننده‌تر از پیش کند. 

در روزهای گذشته، او از قانون‌گذاران اتحادیه دموکرات‌مسیحی آلمان خواست از هم‌پیمانان‌شان در اتحاد سوسیال‌مسیحی باواریا حمایت کنند و گفت که اکنون زمان آن است که «به‌جای حمله به یکدیگر به رای‌دهندگان توجه کنند.»

این دو حزب از زمان به قدرت رسیدن در سپتامبر ۲۰۱۷ با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند و پذیرش یک میلیون پناهجو از سوی دولت به تنش‌ها دامن زده است. 

رشد هواداران حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان نیز اوضاع را برای شکل‌گیری ائتلاف سخت‌تر کرد و شش ماه زمان برد. 

دست آخر،‌ حزب چپ میانه سوسیال‌دموکرات وارد کار شد،‌ اما چیزی نگذشت که مرکل از سوی «هورشت زیهوفر» وزیر کشور، مورد حمله قرار گرفت. 

اختلاف میان مرکل و زیهوفر باعث شد ائتلاف حاکم دوبار تا مرز سقوط برود. 

اما نظرسنجی‌های انجام‌شده حاکی از آن است که این سیاست تنها به حزب سوسیال‌مسیحی ضربه زده و میزان رضایت مردم از این حزب به ۳۳ الی ۳۵ درصد رسیده که پایین‌ترین میزان در تاریخ فعالیت آن محسوب می‌شود. 

نظرسنجی‌ها نشان از آن دارد که حزب مرفه باواریا نیز چون باقی احزاب اصلی در کشورهای غربی با مشکلات سیاسی دست به گریبان است. 

در انتخابات ایالت هسه که بناست ۲۸ اکتبر برگزار شود،‌ حزب مرکل چندان اوضاع به‌سامانی ندارد و این احتمال وجود دارد که «وولکر بوفیر» فرماندار این ایالت و از اعضای حزب دموکرات‌مسیحی، در آن شکست بخورد. 

این انتخابات محلی، تلاشی خواهد بود برای ایجاد یک ائتلاف جدید در دولت و اعلام نارضایتی از سیاست‌های آنگلا مرکل. 

این در حالی است که صدراعظم آلمان باید در ماه دسامبر بار دیگر برای رهبری حزبش از پارلمان رای اعتماد بگیرد.      

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز