خبرگزاری کار ایران

مخالفت مقام‌های امنیتی اسرائیل با تصمیم لیبرمن برای توقف انتقال سوخت به غزه

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۱۷۵

مسئولان امنیتی اسرائیل با تصمیم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر توقف انتقال سوخت به باریکه غزه به بهانه ادامه راهپیمائی‌های بازگشت مخالفت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، مسئولان دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی با تصمیم «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در قطع کمک­‌های انتقال سوخت به غزه مخالفت کردند.

روزنامه هاآرتص نوشته است که مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی، اعمال فشار بر حماس و توقف ورود محموله‌­های سوخت به غزه را بدون افزایش بحران انسانی در این بخش بعید شمرده‌­اند.

لیبرمن روز جمعه  پس از درگیری‌هایی که به دنبال آن تعداد زیادی از مردم در نزدیکی مرز شرقی نوار غزه شهید و زخمی شدند، دستور توقف انتقال سوخت به این باریکه را صادر کرد.

رسانه­‌های عبری زبان از جمله شبکه رسمی «کان» همان زمان اعلام کردند که لیبرمن این تصمیم را پس از درگیری­‌های خشونت‌بار در مرز غزه اتخاذ کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت هفت نفر بر اثر اصابت گلوله­‌های ارتش در مرزهای شرقی نوار غزه خبر داد. حال آنکه رژیم صهیونیستی مدعی است سربازانش فلسطینی‌­ها را به دلیل تلاش برای بمب‌گذاری در نزدیکی مرز، به گلوه بسته‌اند.

لیبرمن همان زمان ادعا کرد تا زمانی که وقایع خونین و تلاش­‌ها برای آسیب رساندن به سربازان اسرائیلی ادامه داشته باشد، این رژیم نمی­‌تواند با ورود محموله­‌های سوخت به نوار غزه موافقت کند.   

وی، حماس را به دلیل تشویق به حملات اخیر علیه نیروهای ارتش و شهرک‌نشینان، به تحریک به خشونت در کرانه باختری متهم کرد.

روزنامه هاآرتص نوشته است: «اخیرا برای تأمین مالی خرید سوخت نیروگاه برق در غزه با قطر توافق شده است».

شبکه کان ماه گذشته میلادی اعلام کرد که اسرائیل با کشورهای کمک‌کننده برای اجرای پروژه‌­های سریع در غزه توافق کرده است.

غزه از بحران ۱۱ ساله برق رنج می­‌برد به گونه­‌ای که ساعات قطع برق به روزانه ۱۸ تا ۲۰ ساعت می‌‌رسد.

از ماه مارس گذشته فلسطینی­‌ها با شرکت در راهپیمائی­‌های مسالمت‌آمیز در مرزهای غزه خواهان رفع محاصره این باریکه هستند.

ارتش اسرائیل با این راهپیمائی­‌های مسالمت‌آمیز در نوار غزه به شدت برخورد کرده که منجر به شهادت ده­‌ها فلسطینی و مجروح شدن هزاران نفر دیگر شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز