خبرگزاری کار ایران

خیز حزب بارزانی برای تشکیل دولت اکثریت در کردستان عراق

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۳۹۴

منابع سیاسی کرد از تلاش‌های حزب دموکرات کردستان عراق برای تشکیل دولت اکثریت در اقلیم کردستان با توجه به نتایج به دست آمده در انتخابات پارلمانی اخیر اقلیم خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه‌نیوز، ‌یک عضو جدید حزب دموکرات کردستان عراق گفت: «رهبران حزب با توجه به این‌که به هر حزبی متناسب با پیروزی آن در کسب کرسی­‌های پارلمان در انتخابات اقلیم، پست داده می­‌شود، در آستانه توافق در مورد تشکیل دولت اکثریت در اقلیم کردستان هستند». این عضو حزب دموکرات کردستان اظهار داشت:‌ «حزب دموکرات کردستان که ۴۵ کرسی را در پارلمان عراق کسب کرده است،‌ مذاکرات مستمری را با احزاب کوچک کرد که کرسی­‌های محدودی را در انتخابات کسب کرده­‌اند، با هدف جذب این کرسی‌­ها برای تشکیل اکثریت پارلمانی انجام می­‌دهد».

وی افزود: «به دنبال اختلاف بر سر ریاست‌جمهوری و انتخاب برهم صالح به عنوان رئیس‌جمهوری در ماه جاری، تماس­‌ها با حزب اتحاد میهنی کردستان متوقف شد».

این مقام کرد همچنین در تکمیل این موضوع توضیح داد که حزب اتحادیه میهنی کردستان نسبت به تمام وعده­‌ها و توافق­‌های خود با حزب دموکرات کردستان پایبند نبود و حال باید تبعات آن را بپذیرد.

بر اساس این گزارش، تشکیل دولت اقلیم کردستان مستلزم کسب اکثریت کرسی‌­های پارلمان است. در انتخابات پارلمانی اخیر، هیچ حزب کردی به تنهایی قادر به کسب این اکثریت نشده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز