خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه پیشین آمریکا:

ترامپ «هدیه‌ای» برای پوتین است

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۶۶۶

وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت که مواضع فعلی این کشور در سیاست خارجی به سود روسیه است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه پیشین آمریکا، روز گذشته -یکشنبه- در مصاحبه‌ای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا را «هدیه‌ای» برای «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، خواند. وی دلیل این قضیه را مواضع ترامپ در قبال اتحادیه اروپا و ناتو خواند. 

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «به گمان من ترامپ با پوتین احساس نزدیکی می‌کند.»

تاین مقام پیشین آمریکایی افزود: «روس‌ها به‌سختی تلاش دارند دموکراسی ما را زیر سؤال ببرند و ما را از متحدان‌مان جدا کنند. به گمان من،‌ از بسیاری جهت‌ها، ترامپ هدیه‌ای است برای پوتین. چون مدام حرف‌هایی چون “چرا باید با این اروپایی‌ها رابطه داشته باشیم؟” یا “چرا باید خود را با ناتو درگیر کنیم؟” می‌زند»

  آلبرایت همچنین سیاست خارجی ترامپ را نیز مورد انتقاد قرار داد. وی گفت: «فرآیند تصمیم‌گیری کارکرد چندانی ندارد. رئیس‌جمهور تصمیم‌های خود را می‌گیرد و بعد کسی می‌گوید که او فلان منظور را داشته است.»

آلبرایت پیشتر ترامپ را «غیردموکراتیک‌ترین» رئیس‌جمهوری در آمریکای مدرن خوانده بود.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز