خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی «اتحاد دموکراتیک» برای مذاکره با دمشق

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۷۸۹

رئیس حزب اتحاد دموکراتیک از آمادگی این حزب برای مذاکره با دمشق و برداشتن گام‌هایی برای حل و فصل سیاسی بحران در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از الوطن، بعد از آن‌که مذاکرات «شورای دموکراتیک سوریه» (قسد) با نظام دمشق شکست خورد، «شاهوز حسن» رئیس حزب «اتحاد دموکراتیک» ادعا کرد که این حزب از مذاکره با دمشق حمایت می‌‌‌کند.

شاهوز حسن در جریان سخنرانی در نشست این حزب در شهر «تل ابیض» گفت: «ما حامی مذاکره هستیم. موضوع جدیدی نیست. مذاکرات بین ما و نظام متوقف شده است ولی ما امیدواریم که این روند را از سربگیریم؛ چرا که خواهان راه‌حل سیاسی مورد تایید سوری‌ها هستیم».

وی با این ادعا، که دولت سوریه «به صورت جدی به گفت‌وگو نزدیک نمی‌شود»، اظهار داشت که دمشق «باید آماده تغییر قانون اساسی و برداشتن گام‌های جدی باشد و مواضعی شفاف و در راستای ساختن آینده ملت سوریه بر مبنای صلح، امنیت و دموکراسی بردارد».

رئیس حزب اتحاد دموکراتیک با بیان اینکه کُردها حامی راهکار سیاسی و تلاش‌ برای حل بحران سوریه هستند، اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای حل بحران به‌کار خواهند بست.

این مسئول کرد گفت: «دولت محلی آماده گفت‌وگو و مذاکره سوری- سوری برای حل بحران سوریه و برقراری دموکراسی است».

 اخیرا شورای دموکراتیک سوریه مذاکرات با نظام سوریه را آغاز کرد و حتی طرفین به تفاهم‌هایی دست یافته بودند ولی این شورا با تحریک آمریکا، این روند را متوقف کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز