خبرگزاری کار ایران

به موجب توافق ادلب صورت می‌گیرد؛

خروج نخستین گروه از شورشیان از شمال سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۱۹۵

منابع وابسته به معارضان سوری اعلام کردند که نخستین گروه از شورشیان سوری خروج از منطقه حائل در ادلب را به موجب توافق روسیه و ترکیه آغاز کرده‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رامی عبدالرحمن» رئیس گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان، اعلام کرد که نخستین گروه از عناصر شورشی در عمل به شروط ارائه‌شده از سوی دولت‌های ترکیه و روسیه برای جلوگیری از عملیات نظامی ارتش سوریه، خروج از منطقه حائل در ادلب را آغاز کرده‌ است. 

عبدالرحمن در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، تصریح کرد گروه‌های «فیلق‌الشام» از بامداد امروز- یکشنبه- تجهیزات نظامی سنگین مانند تانک‌ها و سلاح‌های توپخانه‌ای خود را از ریف‌های جنوبی و غربی حلب واقع در منطقه عاری از سلاح و در هم‌جواری استان ادلب خارج کردند.

این منبع افزود، این گروه شامل هشت هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار جنگجو، و از گروه‌های وابسته به «جبهه ملی آزادسازی» است که اوایل آگوست گذشته با حمایت آنکارا در استان ادلب و در مناطق هم‌جوار آن در استان‌های حلب، حماه و لاذقیه تشکیل شد.

به گفته عبدالرحمن، این گروه دومین گروه قدرتمند از لحاظ تجهیزات و سومین گروه از لحاظ تعداد نفرات در شمال سوریه به‌شمار می‌رود.

براساس توافق روسیه و ترکیه، قرار است یک منطقه غیرنظامی در عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری خطوط تماس بین ارتش سوریه و گروه‌های شورشی در اطراف ادلب و بخش‌هایی از استان‌های مجاور به‌ویژه در حومه شمالی حماه، حومه غربی حلب و حومه شمالی لاذقیه، تا اواسط اکتبر ایجاد شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز