خبرگزاری کار ایران

اردوغان واشنگتن را درباره منبج سرزنش کرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۳۰۹

رئیس‌جمهوری ترکیه می‌گوید آمریکا به تعهداتش بر مبنای زمان‌بندی مورد توافق برای خارج کردن شبه‌نظامیان کُرد از منبج عمل نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از حریت، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که ایالات متحده به تعهداتش بر مبنای جدول زمان‌بندی توافق‌شده جهت خارج‌کردن «یگان‌های مدافع خلق» از شهر منبج در شمال سوریه عمل نکرده است.

به موجب توافق واشنگتن و آنکارا در ژوئیه گذشته، نیروهای ترکیه و آمریکا در حال گشت‌زنی در شهر منبج برای اخراج شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» از این شهر هستند؛ گروهی که آنکارا آن را تروریست می‌نامد.

اردوغان تأکید کرد که «یگان‌های مدافع خلق» همچنان در منبج هستند. او ایالات متحده را به عدم پایبندی به تعهداتش به موجب نقشه راه مورد توافق درباره آن، متهم کرد.

اردوغان به خبرنگاران گفته است: «آمریکا مطمئنا بر مبنای تقویم توافق‌شده در نقشه راه منبج عمل نکرده و یگان‌های مدافع خلق از این منطقه خارج نشده‌اند. صاحبان واقعی این منطقه هنوز در آن ساکن نشده‌اند».

ترکیه از حمایت آمریکا از «یگان‌های مدافع خلق» خشمگین است و پیش از توافق ژوئن تهدید کرده بود که به رغم حضور نیروهای آمریکایی در این منطقه، عملیاتی زمینی برای مقابله با این گروه شبه‌نظامی صورت می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز