خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به انتقاد ترامپ مطرح شد؛

ماکرون: اگر تحریم‌های ایران را برقرار نمی‌کردید، شاهد افزایش قیمت نفت نبودیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۳۰۵

رئیس‌جمهوری فرانسه در پاسخ به انتقاد ترامپ از اوپک گفت: اگر واشنگتن تحریم‌های علیه تهران را مجددا برقرار نمی‌کرد، قیمت نفت خام اینگونه افزایش نمی‌یافت.

به گزارش ایلنا، به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهوری فرانسه که در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد در پاسخ به انتقاد دونالد ترامپ درباره عملکرد اوپک و افزایش قیمت نفت گفت: اگر واشنگتن تحریم‌های علیه تهران را مجددا برقرار نمی‌کرد، قیمت نفت خام اینگونه افزایش نمی‌یافت.

وی افزود: اگر او (ترامپ) منطق خود را دنبال کند خواهد دید که توانایی ایران برای فروش نفت تاثیر مثبتی روی کاهش قیمت آن خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری فرانسه ادامه داد: توانایی ایران در فروش نفت برای صلح و کنترل قیمت جهانی نفت مفید است. این حقیقتی اقتصادی است.

ترامپ در سخنرانی خود گفته بود که اوپک و کشورهای عضو آن مثل همیشه بقیه جهان را تیغ می‌زنند ما راضی نیستیم هیچکسی هم نباید راضی باشد. ما از بسیار از این کشورها به صورت رایگان حمایت می‌کنیم آنها از ما سوءاستفاده می‌کنند و قیمت نفت خود را بالا می‌برند این درست نیست می‌خواهیم به افزایش قیمت‌ها پایان داده و قیمت‌ها را کاهش دهند. ما دیگر این قیمت‌های بالا را تحمل نخواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز