خبرگزاری کار ایران

«فولکس‌واگن» خبر توقف فعالیت خود در ایران را تأیید نکرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۱۳۱

شرکت بزرگ خودروسازی فولکس‌واگن آلمان از تایید سخنان سفیر آمریکا در آلمان مبنی بر توقف فعالیت فولکس‌واگن در ایران خودداری کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان، چهارشنبه گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبری بلومبرگ مدعی شده بود پس از هفته‌ها گفت‌وگو بین فولکس‌واگن و نمایندگان دولت آمریکا، این شرکت قرار است بیشتر رابطه تجاری خود با ایران را قطع کند.

این در حالی‌ است که یک سخنگوی فولکس‌واگن، روز گذشته اعلام کرد که موضع این شرکت همان موضع همیشگی «مراعات تمامی قوانین ملی و بین‌المللی و همچنین مقررات صادراتی» است.

وی در ادامه افزود که «ما همچنین به تأثیرات احتمالی بازگشت تحریم‌های ایالات متحده توجه می‌کنیم».

طبق گزارش بلومبرگ، ریچارد گرنل مذاکرات با شرکت فولکس‌واگن در مورد ایران را رهبری کرده‌ است.

در همین حال، یک منبع آشنا با مذاکرات این شرکت با آمریکا گفته است که فولکس‌واگن و دولت ایالات متحده هنوز در این مورد به توافق نهایی دست نیافته‌اند.

ریچارد گرنل همچنین در توئیتی با اعلام این‌که شرکت بزرگ پتروشیمی «بسف» و شرکت بزرگ بیمه «مونیخ ری» گفته‌اند از تحریم‌ها علیه ایران پیروی می‌کنند، از این خبر ابراز خوشحالی کرد.

یک سخنگوی بسف روز پنج‌شنبه تأکید کرد این شرکت «همچنان به کسب‌وکار در ایران ادامه می‌دهد و از تمام قوانین و مقررات نیز پیروی می‌کند».

وی افزود نیمی از حدود ۸۰ میلیون یورو (۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار) درآمدی که بسف در سال گذشته در ایران داشته از فعالیت در بخش‌های انرژی، خودرو و پتروشیمی به‌دست آمده و این بخش‌ها هم‌اکنون تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز