خبرگزاری کار ایران

تدابیر دهلی‌نو برای دور جدید تحریم‌های واشنگتن علیه تهران:

پالایشگاه‌های هند بهای نفت ایران را به روپیه می‌پردازند

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۰۴۲

مقام‌های آگاه هند اعلام کردند که پالایشگاه‌های این کشور پس از اعمال دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران از چهارم نوامبر، بهای نفت خریداری شده از ایران را به روپیه خواهند پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از تایمز آو ایندیا، یک مقام هندی گفت که دولت این کشور تصمیم دارد پس از اجرایی شدن دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران با کمک دو بانک «یوکو» و «آی‌دی بی‌‌آی» بهای نفت خریداری شده از ایران را به روپیه پرداخت کند.

به گفته این مقام هندی، دلیل استفاده از این دو بانک این است که آنها رابطه با آمریکا ندارند.

به گفته وی، هند ترجیح می‌دهد از بانک یوکو استفاده کند چرا که در گذشته نیز از همین بانک در رابطه با ایران استفاده کرده بود.

روزنامه «تایمز آو ایندیا» نوشت که هند در خصوص همین موضوع با اتحادیه اروپا در ارتباط است.

اتحادیه اروپا به هند اعلام کرده است که در حال تلاش برای پیدا کردن ساز و کار جدیدی به منظور حفظ مناسبات مالی و اقتصادی با ایران پس از آغاز تحریم‌ها است ولی هنوز نتیجه مشخصی در این زمینه حاصل نشده است.

هند نزدیک به ۱۰ درصد نیاز خود به نفت را از ایران، تامین می کند و تهران دومین صادر کننده بزرگ نفتی به این کشور است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز