خبرگزاری کار ایران

طرح سناتورهای آمریکایی برای تحریم گروه‌های مقاومت عراقی

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۳۱۱

شماری از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا به دنبال طرحی برای تحریم گروه‌های مقاومت عراقی مرتبط با ایران هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شماری از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا طرحی را برای تحریم گروه‌های مقاومت در عراق و مقابله با «گسترش روزافزون ایران در عراق» ارائه کرده‌اند.

مشاور یکی از نمایندگان سنای آمریکا گزارش داد که در طرح سناتورهای جمهوری‌خواه در این‌باره تصریح کرد، علاوه بر تحریم گروه‌های عراقی مرتبط با ایران، وزیر خارجه آمریکا ملزم خواهد شد تا فهرست گروه‌های مسلحی را منتشر کند که مرتبط با سپاه پاسداران هستند.

هنوز مشخص نیست که این طرح‌ چه هنگامی در کمیته‌های کنگره آمریکا بررسی خواهند شد. بررسی طرح‌های مطرح‌شده از طرف سناتورها و نمایندگان، نخستین گام برای تبدیل شدن آنها به قانون است.

در ساعات پایانی جمعه گذشته سه خمپاره به منطقه موسوم به« منطقه سبز» بغداد اصابت کرد. این منطقه مقر دولت و همچنین محل استقرار سفارتخانه‌های کشورهای خارجی، از جمله سفارتخانه آمریکا در پایتخت عراق است؛ منطقه‌ای که به شدت از آن حفاظت می‌شود. مقام‌های عراقی گفته‌اند که عوامل حمله مزبور هنوز شناسایی نشده‌اند. بامداد شنبه نیز سه راکت به فرودگاه بصره، که ساختمان کنسولگری آمریکا در محوطه آن قرار دارد، اصابت کرد.

آمریکا سه‌شنبه گذشته در واکنش به این حمله هشدار داد که در قبال هرگونه خشونت گروه‌های عراقی مرتبط با ایران، که به تجهیزات یا نیروهای آمریکا آسیب برسانند، ایران را مسئول می‌داند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز