خبرگزاری کار ایران

جاسوس بلندپایه سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا:

پیش از ۱۱ سپتامبر می‌دانستم که قرار است اتفاق بزرگی بیفتد

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۹۷۰

جاسوس پیشین سازمان ام‌آی۶ از جزئیات پیش از حادثه ۱۱ سپتامبر پرده برداشت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی‌میل، یک جاسوس بلندپایه سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا (ام‌آی۶) که در گروه تروریستی القاعده کار می‌کرد، گفت که می‌دانست «چیز بزرگی» در سال ۲۰۰۱ در حال برنامه‌ریزی شده بود، اما هیچ ایده‌ای از ابعاد این حمله نداشت. 

«آیمن دین» جاسوس سازمان ام‌آی۶، همچنین گفت که این سازمان جاسوسی نومیدانه در تلاش بود تا «دادگاهی در بریتانیا به تهدیدهای بالقوه توجه نشان دهد.»

«ابو العباس» که او را با نام آیمن دین می‌شناسند، به مدت هشت سال از القاعده جاسوسی کرد تا آن‌که شناخته شد. 

او اکنون آشکار کرده است که در ژوئن سال ۲۰۰۱، القاعده به مخفی‌کاری روی آورد و این نشان می‌داد که احتمالا بناست اتفاقی بیفتد. 

دین در کتابش شرح می‌دهد که در آن زمان «در افغانستان، میان سلسله مراتب القاعده امنیت شدیدی برقرار بود» و او در جلسه‌ای با حضور «ابوحافظ المصری» دست راست مورداعتماد سرکرده این گروه،‌ شرکت کرده بود. 

در این جلسه مصری به او گفت که می‌خواهد «چهار برادر» ساکن لندن تا پایان آگوست به افغانستان بیایند. 

او همچنین گفت: «اتفاق بزرگی در شرف وقوع است و انتظار داریم آمریکایی‌ها به افغانستان بیایند.»

این مامور پیشین همچنین جزئیاتی را درباره دوران کارش در آم‌آی۶ پیش کشید. 

در اواخر سال ۱۹۹۸، پس از آن‌که پنج شهروند بریتانیایی در یمن دستگیر شدند و مقام‌های امنیتی شماری مواد منفجره، بمب دستی و موشک را از آن‌ها ضبط کردند، یکی از مسئولان ام‌آی۶ با او تماس گرفت. 

او به دین گفت: «مشکل اینجاست که برای آن‌که توجه دادگاه را به خود جلب کنیم، باید اثبات کنیم که این افراد دیوانگانی روانی هستند که می‌خواهند کاخ باکینگهام را منفجر کنند.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز