خبرگزاری کار ایران

بزرگ‌ترین رزمایش نظامی در تاریخ روسیه فردا برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۸۳۵

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که تنش‌ها میان مسکو و غرب، در پی اتهام مداخله روسیه در امور کشورهای غربی و درگیری‌ها در اوکراین و سوریه، بالا گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ژاپن‌تایمز، روسیه فردا -سه‌شنبه- بزرگ‌ترین رزمایش نظامی خود در تاریخ این کشور را برگزار خواهد کرد.

در این رزمایش ۳۰۰ هزار نیرو و سرباز چینی شرکت دارند؛ اقدامی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آن را «تمرین درگیری در مقیاس بالا» خوانده است. 

این رزمایش که همراه با نیروهای مغول و چینی انجام می‌شود، ووستوک-۲۰۱۸ نام دارد و از ۱۱ سپتامبر در شرق سیبری آغاز می‌شود. 

این رزمایش در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها میان مسکو و غرب، در پی اتهام مداخله روسیه در امور کشورهای غربی و درگیری‌ها در اوکراین و سوریه، بالا گرفته است.

ارتش روسیه این رزمایش را با مانور اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۸۱ مقایسه کرده که در آن حدود ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار سرباز شرکت داشتند. 

با این حال، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، گفت که این رزمایش حتی از مانور دوران سلطه کمونسیم نیز عظیم‌تر خواهد بود و ۳۰۰ هزار سرباز، ۳۶ هزار خودروی نظامی و هزار هواپیما و ۸۰ ناو جنگی در آن شرکت خواهند داشت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز