خبرگزاری کار ایران

در پی حمله به مقرهای «الحشد الشعبی» در بصره؛

گروه‌های مقاومت اسلامی عراق استعفای العبادی را خواستار شدند

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۷۹۴

گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق در پی خدف قرار گرفتن مقرهای الحشد الشعبی در استان بصره، از نخست‌وزیر این کشور خواستند هر چه سریع‌تر استعفا بدهد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، به دنبال دور جدید ناآرامی‌ها در استان بصره در جنوب عراق و حمله برخی عناصر به مقرهای الحشد الشعبی در این استان، گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق طی بیانیه‌ای، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر این کشور را مسئول بحران خدمات‌رسانی در بصره و ناکامی در حل و فصل آن خوانده و تاکید کردند که دشمنان با آتش زدن مقر این گروه‌ها در صدد برافروختن آتش فتنه و جنگ داخلی در مرکز و جنوب کشور هستند.

گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق، از طرف‌های داخلی خواسته‌‌اند فریب طرح آمریکایی- سعودی، که هدف آن گسترش آشوب و ناآرامی در این کشور است، نخورند.

در این بیانیه آمده است «برت مک گورک» فرستاده رئیس‌جمهوری آمریکا به عراق و «داگلاس سلیمان» سفیر آمریکا در بغداد، روی تصمیمات امنیتی و سیاسی حیدر العبادی نقش خطرناکی ایفا کرده‌اند و می‌کوشند با تاثیری‌گذاری روی فرآیند تشکیل فراکسیون اکثریت، العبادی را به عنوان نخست‌وزیر تحمیل کنند، و محور مقاومت را با کنار زدن ائتلاف‌های «الفتح» و «دوله‌القانون» کنار بزنند.

گزارش‌ها حاکی‌ست در سومین روز از ناآرامی‌های بصره و درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی در این شهر، یک نفر کشته و ۲۵ تن دیگر زخمی شدند.

بصره یکی از مهم‌ترین مناطق شیعه‌نشین عراق به شمار می‌رود که طی هفته‌های اخیر به دلیل اعتراضات نسبت به فساد دولتی، قطعی مداوم برق و نیز ضعف خدمات عمومی صحنه ناآرامی و تنش بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز